تحولات فلسطین/ از لبیک به پویش «فجر عظیم» تا شهادت یک فلسطینی در کرانه باختری
کد خبر: 4085899
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

تحولات فلسطین/ از لبیک به پویش «فجر عظیم» تا شهادت یک فلسطینی در کرانه باختری

حضور گسترده فلسطینیان در نماز صبح مسجدالاقصی، مسجد ابراهیمی الخلیل و مساجد کرانه باختری، شهادت یک فلسطینی در عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری و بازداشت 28 فلسطینی از آخرین اخبار مربوط به تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هزاران فلسطینی امروز نماز صبح را در مسجد مبارک الاقصی و مسجد حضرت ابراهیم (ع) در الخلیل و دیگر مساجد کرانه باختری اقامه کردند. 

 هزاران فلسطینی ساکن اراضی اشغالی 48 و کرانه باختری و قدس اشغالی با سر دادن بانگ الله اکبر و شعارهایی در تجلیل از مقام شامخ شهدای فلسطینی و تاکید بر ادامه راه این شهدا راهی این مساجد شده و با حضور در محوطه‌ها و صحن‌های مسجد مبارک الاقصی و مسجد حضرت ابراهیم و دیگر مساجد کرانه باختری نماز صبح را در شکوهی هر چه تمامتر در این مکان مقدس به جای آوردند. 

فلسطینیان از چندین ماه پیش در چارچوب کمپین «ندای فجر عظیم» و به منظور مقابله با طرح‌های شوم دشمن صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی خود را به مسجدالاقصی می‌رسانند و نماز صبح را در این مکان مقدس اقامه می‌کنند.

شهادت یک فلسطینی در عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری

همچنین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از زخمی‌شدن یک شهرک‌نشین صهیونیست در جریان عملیات مقاومتی در جنوب الخلیل خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که در جریان تیراندازی در شهرک اسرائیلی «کرمیل» در جنوب الخلیل واقع در کرانه باختری، یک شهرک‌نشین زخمی شده است.
تحولات فلسطین/ از لبیک فلسطینیان به پویش «فجر عظیم» تا شهادت یک فلسطینی در کرانه باختری
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که نیروهای امنیتی اسرائیل پس از تیراندازی به سمت یک شهرک‌نشین در کرمیل، عامل تیراندازی را تحت تعقیب قرار دادند.

منابع خبری نیز گزارش دادند که نظامیان صهیونیست عامل این تیراندازی را که یک فلسطینی بود به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

کرانه باختری اخیرا شاهد گسترش عملیات‌های مقاومتی علیه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست است و روز گذشته نیز یک افسر صهیونیست در گذرگاه الجلمه در جنین کشته شد.

بازداشت 28 فلسطینی در کرانه باختری

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داد که نظامیان صهیونیست صبح امروز جمعه با حمله به بخش‌های مختلف کرانه باختری ده‌ها فلسطینی را بازداشت کردند. 

منابع محلی اعلام کردندکه اشغالگران صهیونیست در جریان این حملات 24 تن از دانشجویان دانشگاه بیرزیت را در حین حضور در اردویی در منطقه الزرقا واقع در میان شهرک‌های بیت ریما و عابود واقع در شمال غرب رام‌الله بازداشت کردند.
تحولات فلسطین/ از لبیک فلسطینیان به پویش «فجر عظیم» تا شهادت یک فلسطینی در کرانه باختری
بر پایه گزارش این منابع، درگیری‌هایی میان نظامیان اسرائیلی و دانشجویان فلسطینی صورت گرفت و این دانشجویان یک دستگاه جیپ اسرائیلی را به آتش کشیدند.

نیروهای ارتش عبری همچنین با حمله به شهرهای الخلیل و جنین تعدادی از فلسطینیان را بازداشت کردند.

انتهای پیام
captcha