اعزام بیش از ۱۰ هزار زائر اربعین از طریق ناوگان اتوبوسرانی زنجان
کد خبر: 4086822
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

اعزام بیش از ۱۰ هزار زائر اربعین از طریق ناوگان اتوبوسرانی زنجان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: امسال ۱۰۶۵۰ نفر زائر زنجانی در ایام اربعین حسینی از طریق ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای استان به کربلا اعزام شده بودند.

زائران اربعین

به گزارش ایکنا از زنجان، جعفر قزوینیان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان صبح امروز ۲۸ شهریور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بیش از ده هزار زائر زنجانی با استفاده از ۶۱۰ اتوبوس خود را به مرزها رسانند.

وی ادامه داد: از ابتدای شهریورماه خدمات‌رسانی به زائران اربعین از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی آغاز شده و تا صبح روز چهارشنبه ۲۳ شهریورماه ۴۶۱ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران به مرز اعزام شده است.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون مشکلی در جابه‌جایی زائران وجود نداشته است، ابراز کرد: این تعداد اتوبوس ۹۷۹۹ زائر را به مرز مهران رسانده‌اند؛ همچنین بیشترین تعداد سفرها در روز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه با اعزام ۵۴ دستگاه اتوبوس برای انتقال ۱۲۹۱ مسافر ثبت شده است.

وی افزود: در تاریخ ۲۲ شهریورماه ۴۷ دستگاه اتوبوس به مرز مهران اعزام شد که ۶۸۱ زائر به وسیله این دستگاه‌ها جابه‌جا شدند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل استان زنجان افزود: بیشترین شمار سفرها برای ایام اربعین به روز پنجشنبه ۱۷ شهریورماه مربوط می‌شود که در آن ۵۳ اتوبوس برای جابه‌جایی ۱۲۴۳ زائر به مرز اعزام شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه اعزام زائران برای پیاده‌روی اربعین تا ۳۰ شهریورماه ادامه دارد، بیان کرد: ۱۲۰ دستگاه اتوبوس، ۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۲۰۰ دستگاه سواری کار خدمات‌رسانی به زائران در ایام را بر عهده داشتند.

وی در پاسخ به سوال ‌خبرنگاری از قیمت بلیت‌های افسار گریخته زنجان به مهران، گفت: برای رفاه حال زائران و جلوگیری از تخلفات، نرخ‌های بلیط اعزام زائران اربعین با توجه به نوع اتوبوس و مسیر مصوب شده، بر این اساس نرخ بلیط اتوبوس ۲۵ نفره ۴۵۵ هزار تومان، اتوبوس ۳۲ نفره ۳۸۰ هزار تومان و اتوبوس ۴۴ نفره ۳۱۰ هزار تومان تعیین شده بود.

قزوینیان خاطرنشان‌ کرد: با توجه به حجم زیاد سفرها، زائران هنگام اتمام زیارت و شروع حرکت به سمت مرز، نام مرز ورودی خود را نظیر باشماق، تمرچین، خسروی، چذابه، شلمچه و یا مهران به سامانه ۲۰۰۰۱۴۱ پیامک کنند تا با توجه به حجم تردد در هر مرز تعداد ناوگان لازم در مبادی ورودی کشور تأمین شود که برای اعزام مسافران زنجانی مرز مهران پیش‌بینی شده‌ است.

انتهای پیام
captcha