ابتکار مسلمانان انگلیس برای جلوگیری از انتقال سفارت به قدس
کد خبر: 4091880
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

ابتکار مسلمانان انگلیس برای جلوگیری از انتقال سفارت به قدس

شورای مسلمانان بریتانیا از آغاز ابتکار خود برای مخالفت با انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی خبر داد.

 به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، شورای مسلمانان انگلیس، یکی از بزرگترین سازمان‌های مسلمان در این کشور ابتکاری را برای تحت فشار قرار دادن لیز تراس، نخست‌وزیر به راه انداخته است تا وی را از قصدش برای انتقال سفارت انگلستان از تل‌آویو به قدس اشغالی منصرف کند.

در صفحه اینترنتی ویژه این ابتکار تصریح شده است: «نخست‌وزیر قصد خود را برای انتقال سفارت انگلیس به قدس اعلام کرده است، برای اعلام نظر خود در این زمینه به پویش ما بپیوندید.»

این اظهارات در جریان دیدار تراس و یائیر لاپید، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در سپتامبر گذشته بیان شد.

شورای مسلمانان انگلیس این اقدام را نقض قوانین بین‌المللی و مشروعیت بخشیدن به اشغال غیرقانونی سرزمین‌های فلسطینی توصیف و تأکید کرد که این اقدام ضد صلح و رفاه در منطقه است.

این ابتکار بر این اساس است که مردم از طریق وب‌سایت شورا به نمایندگان منطقه خود پیام‌هایی ارسال می‌کنند و از آنها می‌خواهند که نخست‌وزیر را تحت فشار قرار دهند تا از اجرای نیات خود در مورد انتقال سفارت انگلیس به قدس اشغالی خودداری کند.

شورای مسلمانان انگلیس در پنجم اکتبر امسال نامه‌ای به تراس ارسال کرده بود و نگرانی عمیق خود را نسبت به اقداماتی که از نقض قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند و مانعی در راه دستیابی به صلحی جامع و عادلانه می‌شوند ابراز کرده بود.

اظهارات تراس درباره قصدش برای انتقال سفارت کشورش به قدس، جنجال گسترده و واکنش‌های خشمگینی را برانگیخت که تا آن زمان همچنان ادامه دارد.

در میان واکنش‌های اخیر، جاستین ولبی، اسقف اعظم بریتانیا در کانتربوری، گفت که نگران تأثیر احتمالی انتقال سفارت بریتانیا به قدس قبل از رسیدن به توافقی میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها است.

 

انتهای پیام
captcha