گردهمایی معاونان و مربیان پرورشی مدارس قم برگزار شد
کد خبر: 4092573
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۲

گردهمایی معاونان و مربیان پرورشی مدارس قم برگزار شد

معاونان و مربیان پرورشی مدارس ناحیه یک آموزش و پرورش قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) گردهم آمدند و در مورد اجرای برنامه‌های فرهنگی در مدارس استان گفت‌وگو کردند.

گردهمایی معاونان و مربیان پرورشی مدارس قمبه گزارش ایکنا از قم، معاونان و مربیان پرورشی مدارس ناحیه یک آموزش و پرورش قم طی مراسمی روز گذشته، 25 مهرماه در شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر حضرت معصومه(س) گردهم آمدند.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد امینیان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به جریانات اخیر کشور اظهار کرد: این اتفاقات موجب شد تا مسئولان در عرصه‌های مختلف جامعه به‌ویژه مدارس، هوشیارتر از قبل عمل کنند.

وی همچنین با اشاره به آثار دو سال تعطیلی کرونایی مدارس گفت: در این مدت تمامی فعالیت‌های جنبشی، پویشی، نمایشی و گزارشی مدارس از جمله نماز و سایر برنامه‌ها تعطیل شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش قم با بیان رویکرد جدید برنامه‌های فرهنگی در مدارس، اظهار کرد: کسانی که در مدارس فعالیت می‌کنند، فضاها را بهتر لمس می‌کنند و حوزه جذاب مورد علاقه دانش‌آموزان از قبیل اردو و سایر برنامه‌های تفریحی را می‌شناسند که باید در همین راستا حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: تاکنون بالغ بر 50 جلسه مشترک با حوزه علمیه داشته‌ایم و 150 طلبه خواهر و برادر برای کمک به مربیان، به مدارس اعزام شده‌اند. براساس رویه جدید، مدارس می‌توانند به‌صورت مستقیم از ظرفیت مراکز فرهنگی و خانواده‌ها بهره‌مند شوند. وجود کانون‌ها و دارالقرآن‌های فعال از ویژگی‌های ناحیه یک آموزش و پرورش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماجد منابی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم در ادامه با اشاره به برنامه‌های این اداره بیان کرد: طرح جامع مراسم آغازین مشتمل بر همخوانی، حفظ موضوعی، نیایش، احکام و حدیث‌خوانی جمعی براساس جنسیت و مقطع از اول آبان‌ماه در مدارس قم اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه هیئت‌های دانش‌آموزی، بازوی فرهنگی مدیر و معاون پرورشی در مدارس هستند، ادامه داد: براساس دستورالعمل‌های جدید، هر مدرسه باید یک هیئت دانش‌آموزی داشته باشد و دو هیئت مرکزی دانش‌آموزی نیز در حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران فعال باشند.

منابی اهمیت کانون‌های فرهنگی تربیتی را نیز مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: مبنای همه فعالیت‌ها باید کانون‌های آموزش و پرورش باشد.

وی در خصوص مسابقات قرآن، عترت و نماز تصریح کرد: چند رشته از جمله دعاخوانی برای دختران، گفتمان مهدویت و همخوانی و مدیحه‌سرایی به مسابقات اضافه شده و چند رشته نیز تغییر کرده است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش قم اظهار کرد: دارالقرآن‌ها از اهمیت خاصی برخوردار هستند و مسئولیت برگزاری مسابقات ذکر شده با دارالقرآن‌ها و زیر نظر مسئولان ناحیه است.

عبدالله صادقخانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قم نیز در همایش فوق با بیان این نکته که تربیت از سخت‌ترین‌ کارهاست، به موضوع پیشنهاد تشکیل هسته تربیتی در مدارس اشاره کرد و گفت: همه باید همفکر و همنوا باشیم و در برابر دشمنی که با همه توانش در جنگ نرم، به تقابل با نوجوانان ما پرداخته است، صف‌آرایی کنیم.

وی با اشاره به فضای مجازی امروز و شناخت این عرصه ادامه داد: باید بتوانیم آموزه‌های دینی را به زبان نوجوانان منتقل کنیم تا از آسیب‌ها پیشگیری کنیم.

مهدی قاسم‌پور، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک قم گفت: اقدامات فرهنگی و تربیتی در مدارس در راستای احیای ارزش‌های مکتب قرآن و اهل بیت(ع) و خنثی‌سازی دسیسه‌های دشمنان است.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های فوق‌العاده فرهنگی در استان قم به‌ویژه وجود حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران تأکید کرد.

یادآور می‌شود، این مراسم با اجرای گروه سرود ساقی کوثر در وصف کریمه اهل بیت(ع)، مدیحه‌سرایی سیدیحیی سرکشیکیان، اهدای بسته فرهنگی شامل عقیقی برگرفته از سنگ مزار کریمه اهل بیت(ع) به حاضران و تجلیل از تعدادی از پیشکسوتان فعالیت‌های فرهنگی در آموزش و پرورش همراه بود.

انتهای پیام
captcha