پایان داوری مرحله دوم بخش نغماتی مسابقات سراسری قرآن + فیلم
کد خبر: 4092903
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

پایان داوری مرحله دوم بخش نغماتی مسابقات سراسری قرآن + فیلم

مرحله دوم داوری بخش نغمات دینی مسابقات سراسری قرآن امروز با داوری رشته مدیحه‌سرایی در دو گروه بانوان و آقایان به پایان می‌رسد.

مسابقات اوقافبه گزارش ایکنا، مرحله دوم داوری رشته‌های مربوط به بخش نغمات دینی شامل رشته‌های اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم در دو بخش بانوان و آقایان که از روز ۲۴ مهرماه آغاز شده بود، امروز 27 مهرماه به پایان می‌رسد و نفرات برتر این بخش به مرحله کشوری بخش نغمات دینی مسابقات سراسری قرآن راه می‌یابند.

در روز پایانی داوری این بخش، آثار شرکت کنندگان در بخش مدیحه‌سرایی داوری می‌شود. در این بخش در گروه آقایان 28 گروه و در گروه بانوان نیز 20 گروه حضور دارند.

این مرحله از مسابقات به صورت داوری آثار ضبط شده شرکت کنندگان و با حضور گروه‌های داوری در ساختمان شهید سلیمانی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد. این آثار همزمان با برگزاری مرحله استانی بخش آوایی مسابقات سراسری قرآن(رشته‌های حفظ و قرائت) که شهریورماه امسال برگزار شد، در ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها ضبط شده است.

بخش نغمات دینی در گروه آقایان در رشته‌های اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی و گروه بانوان نیز در دو رشته دعاخوانی و مدیحه‌سرایی برگزار می‌شود. این مسابقات در رشته اذان ۵۷ شرکت‌کننده، در رشته دعاخوانی ۵۹ شرکت‌کننده و در رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن نیز ۲۸ گروه به رقابت با هم می‌پردازند. در بخش بانوان نیز در رشته دعاخوانی ۵۱ شرکت‌کننده و در رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن ۲۰ گروه به رقابت با هم می‌پردازند.

مرحله اول داوری این رشته‌ها پیش از این در تاریخ ۱۷ تا ۲۲ مهرماه برگزار و منتخبان آن به مرحله دوم داوری که هم اینک در حال برگزاری است راه یافتند. برگزیدگان این مرحله از مسابقات به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن در بخش نغمات دینی راه می‌یابند.

چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امسال برای اولین بار در سه بخش آوایی، نغماتی و معارفی برگزار می‌شود. زمان و مکان برگزاری مرحله کشوری هر کدام از این بخش‌ها به صورت جداگانه خواهد بود. زمان برگزاری بخش نغماتی اواخر آبان‌ماه و به میزبانی استان قزوین خواهد بود.

انتهای پیام
captcha