ضرورت بازبینی برنامه‌های اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی تا پایان سال
کد خبر: 4092960
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
با حضور اعضای هیئت مدیره مطرح شد

ضرورت بازبینی برنامه‌های اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی تا پایان سال

طی سی و چهارمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت مقرر شد با توجه به فقدان بودجه‌ لازم و مضیقه‌های مالی موجود، فعالیت‌های اتحادیه کشوری تا پایان سال، اولویت‌بندی شود و در جلسه بعدی مراحل انجام‌ آنها مورد تصویب قرار گیرد.

سی و چهارمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسساتبه گزارش ایکنا، سی‌و‌چهارمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، روز گذشته، 26 مهرماه در دفتر اتحادیه کشوری برگزار شد.

طی این جلسه درباره نقش فعال و تبیینی مؤسسات قرآنی، اتحادیه‌های استانی و کشوری در زمینه روشنگری اهداف انقلاب با توجه به مسائل، وقایع و آشو‌ب‌های اخیر در برخی نقاط کشور مواردی مطرح و راهکارهای مختلف ارائه شد.

از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه شفاف‌سازی امور مالی اتحادیه کشوری بود. بنابر این تراز آزمایشی شش‌ماهه اول سال 1401 از سوی کمیته‌ای به همراه هیئت بازرسی، مورد بررسی قرار گرفت و گزارش آن در هیئت مدیره مطرح و تذکرات لازم داده شد.

با توجه به فقدان بودجه‌ لازم و مضیقه‌های مالی موجود، مقرر شد تا فعالیت‌های اتحادیه کشوری تا پایان سال، اولویت‌بندی شود و در جلسه بعدی مراحل انجام‌ آنها مورد تصویب قرار گیرد.

بنابر گفته رحیم قربانی، نائب‌رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت «درباره مسائل مربوط به کمیته تخصیص و نهادهای حاکمیتی، مقرر شد افرادی از اعضای هیئت مدیره طی تعامل با نهادهای مربوطه، مسائل مرتبط به اتحادیه و نهاد‌ها را مورد بررسی قرار دهند تا به رفع مشکلات و موانع بی‌انجامد».

سی و چهارمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات

طی جلسه سی و چهارم پیشنهاداتی برای اصلاح وضعیت بودجه سال 1402 اعم از درخواست از نهادهای حاکمیتی، مجلس شورای اسلامی، دولت و... چه در اتحادیه کشوری و چه در استان‌ها مطرح و مقرر شد اعضایی از هیئت مدیره پیگیری‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.

از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری، اتمام مدت دوساله حضور برخی از اعضای هیئت مدیره در جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مجمع مشورتی و کمیسیون‌های تخصصی این شورا بود که مقرر شد طی جلسه بعدی ضمن بررسی عملکرد این اعضا، در صورت تأیید آنها یا افراد جدید به شورای توسعه معرفی شوند.

حسن ختام این جلسه، تشکیل جلسه ویژه کارشناسی از سوی مدیران عامل اتحادیه‌های استانی و برخی از صاحب‌نظران درباره نهایی‌سازی تدوین چشم‌انداز اتحادیه و سند مربوطه(که موارد اولیه آن در نشست فصلی شیراز مطرح شد) بود.

سی و چهارمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات

یادآور می‌شود، جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری سه‌شنبه‌های پایان هر ماه به صورت حضوری یا مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha