نقش مهم معلمان و مدیران مدارس در آگاه‌سازی دانش‌آموزان
کد خبر: 4094634
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

نقش مهم معلمان و مدیران مدارس در آگاه‌سازی دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از مدیران مدارس به عنوان کشتی نجات و ناخدای مدرسه نام برد و گفت: مدیران مدارس وظیفه خطیری را بر عهده دارند و باید با بهره‌مندی از ظرفیت معلمان به تبیین و آگاه‌سازی دانش‌آموزان اقدام کنند.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش، رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست تخصصی با مدیران مدارس شهرستان کهنوج اظهار کرد: ورود افراد و نهاد‌های دولتی و غیردولتی بدون مجوز ادارات آموزش و پرورش به مدرسه ممنوع است.

وی در این نشست از مدیران مدارس خواست بر اساس ظرفیت موجود مدارس و بر مبنای سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش، برنامه یک ساله برای مدارس تدوین و عملیاتی کنند.

رضایی با تأكيد بر جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل گفت: مدرسه به‌عنوان کانون محله می‌تواند با استفاده از ظرفیت محلات در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل گام‌های بلندی بردارد.

وی با تأكيد بر اینکه دانش‌آموزان امانت‌های الهی هستند، تصریح کرد: معلمان می‌توانند با زبان عملی خود برنامه‌های آموزش و پرورش را برای دانش‌آموزان تبیین کنند و تأثیر به‌سزایی در شرایط فعلی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تأكيد کرد: نباید اجازه دهیم دشمن آرامش بزرگترین نهاد فرهنگی کشور را بر هم بزند، مدیران مدارس وظیفه خطیری را بر عهده دارند و باید با بهره‌مندی از ظرفیت معلمان به تبیین و آگاه‌سازی دانش‌آموزان اقدام کنند.

وی از مدیران مدارس به عنوان کشتی نجات و ناخدای مدرسه نام برد و افزود: اگر مدیر مدرسه بخواهد و اراده محکم و استواری داشته باشد تمام آمال‌ها و آرزوهای نظام تعلیم و تربیت در مدرسه محقق می‌شود.

رضایی بر تبیین دستاورد‌های نظام انقلاب اسلامی ایران در مدارس تأكيد کرد و گفت: وضعیت قبل از انقلاب با بعد از انقلاب در زمینه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، آموزشی و ... قابل مقایسه نیست و باید این دستاورد‌ها را به نسل جوان و نوجوان گوشزد کنیم.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان سرمایه‌های اصلی و گران‌بهای ایران اسلامی هستند تأكيد کرد: باید مانند فرزندان خود مراقب دانش‌آموزان باشیم زیرا آسیب به دانش‌آموزان لطمه به آینده کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان از رفتار و کردار معلمان و والدین الگو می‌گیرند پس باید به عنوان معلم، پدر و مادر مراقب اعمال و رفتار خود باشیم.

رضایی بر ایجاد زمینه لازم جهت حضور رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا در مدارس جهت بیان خاطره و سخنرانی برای دانش‌آموزان تأكيد کرد و افزود: سعی کنید مراسم صبحگاه مدرسه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی برای دانش‌آموزان جذاب شود.

وی با تأكيد بر اینکه استفاده دانش‌آموزان از تلفن همراه در مدارس ممنوع است گفت: تنبیه بدنی دانش‌آموزان در مدرسه ممنوع و خط قرمز ما در آموزش و پرورش است.

رضایی توانمند سازی دانش‌آموزان در زمینه استفاده مؤثر از فضای مجازی را ضروری دانست و گفت: تعامل و همکاری مدارس و خانواده بسیاری از مشکلات پیش روی نظام تعلیم و تربیت را به حداقل می‌رساند و ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی را در پی دارد.

انتهای پیام
captcha