کتابخانه‌های عمومی به فرهنگسراهای اجتماعی تبدیل شده‌اند
کد خبر: 4100524
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰

کتابخانه‌های عمومی به فرهنگسراهای اجتماعی تبدیل شده‌اند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: امروزه کتابخانه‌های عمومی به فرهنگسراهای اجتماعی، مرکز آموزش غیر رسمی، دانشگاه‌های مردم و پاتوق فرهنگی تبدیل شده‌اند.

علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، امروز 27 آبان‌ماه، در جمع نمازگزاران مردم کاشمر با بیان اینکه کتاب یک کالای فرهنگی و عنصر تأثیرگذار در زندگی انسان است، اظهار کرد: اسلام ضمن توصیه و تأکید بر کتاب به کتاب‌خوانی هم اهمیت می‌دهد.

وی ادامه داد: یک مؤمن انقلابی در آستانه ظهور و کسی که به دنبال سربازی ولی‌عصر(عج) است باید دانا، آگاه و بصیر باشد و این راه از طریق انس با کتاب و عضویت در کتابخانه عمومی و غرق شدن در بوستان علم بسیار نزدیک می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب هم کتاب و کتاب‌خوانی از جایگاه و نقش پررنگی برخوردار است، در بیانات و فرمایشات ایشان بارها بر موضوع کتاب‌خوانی تأکید شده و فرموده‌اند اسلام پرچم‌دار کتاب‌خوانی است.

سبزیان با تأکید بر اینکه خانواده‌های ایرانی باید کتاب‌خوان باشند و همه باید قبل از خواب مقید به کتاب‌خوانی باشیم، خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی به خصوص در گام دوم انقلاب اسلامی نیاز بیشتر به کتاب و کتاب‌خوانی دارد.

وی با توجه به اغتشاشات اخیر، افزود: دانایی، معرفت و بصیرت جز با کتاب و کتاب‌خوانی حاصل نمی‌شود و بر اساس گفته رهبر معظم انقلاب علاج تمامی مشکلات کتاب و کتاب‌خوانی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر جوانان در ناآرامی‌ها، اعتراض‌ها و آشوب‌های اخیر هیجان‌گونه وارد خیابان‌ها شده و دانشگاه‌ها را به آشوب می‌کشند و مشکلاتی برای مردم ایجاد می‌کنند، به دلیل ناآگاهی، نخواندن کتاب و ندانستن تاریخ است.

سبزیان با اشاره به اینکه دانستن تاریخ با کتاب‌خوانی محقق می‌شود، اظهار کرد: خانواده منتظر و در انتظار ولی‌عصر(عج) باید کتاب‌خوان باشد.

وی ابراز کرد: برای افزایش تراز فکری خانواده‌های ایمانی و انقلابی باید در خانه مقید به کتاب‌خوانی باشیم، باید کودکان را در خانه آموزش دهیم که کتاب را بلند بخوانند و ما گوش بدهیم و خودمان نیز در محافل و مجالس خانوادگی کتاب‌های مفید و خوب بخوانیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروزه کتابخانه‌های عمومی به فرهنگسراهای اجتماعی، مرکز آموزش غیر رسمی، دانشگاه‌های مردم و پاتوق فرهنگی تبدیل شده‌اند، بیان کرد: می‌طلبد همه مردم عضو یک کتابخانه عمومی شوند.

سبزیان گفت: با توجه به اینکه این روزها همه ما ملتهب و نگران هستیم و مدام سؤال می‌کنیم چه باید بکنیم می‌طلبد در همین خصوص دو جلد کتاب «مِکیال المَکارِم فی فَوائد الدُّعاء لِلقائِم(عج)» تألیف آیت‌الله اصفهانی را که 80 وظیفه شیعیان در عصر غیبت را مشخص نموده مطالعه کنیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون این کتاب در اغلب کتابخانه‌های عمومی استان موجود است، تصریح کرد: در دوران غیبت و دورانی که فتنه‌ها ظاهر و بارز می‌شود و همه ما را در برمی‌گیرد این کتاب دل‌ها را آرام می‌کند و از وظایف ما در دوران غیبت می‌گوید.

انتهای پیام
captcha