جهاد تبیین؛ گفت‌وگو و رفاقت با افرادی است که شبهه دارند
کد خبر: 4100820
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷

جهاد تبیین؛ گفت‌وگو و رفاقت با افرادی است که شبهه دارند

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه جهاد تبیین این است که با افرادی که شبهه دارند رفاقت و گفت‌وگو شود، بیان کرد: از برخورد سخت با این افراد خوداری شود.

آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، امروز در افتتاحییه رزمایش جهادگران ۲ در جمع بسیجیان، اظهار کرد: بسیجیان و جهادگران به معنای واقعی کلمه در عرصه‌های خدمت رسانی حضور داشتند و همواره بارهای به زمین مانده را به هدف رسانده‌اند.
این بسیجیان خیلی از کوتاهی‌ها و خلاهایی که از سوی بعضی مسئولان اتفاق افتاد پر کردند.

وی افزود: جبهه مقابل ما که جریان استکبار و نفاق است، در طول این ۴۰ سال پیروزی انقلاب واقعیت‌های اجتماعی و سیاسی ما را به درستی درک نمی‌کنند، در همین اتفاقات اخیر به قدری در فضای رسانه‌‌ای دروغ گفته‌اند که خودشان هم باور کرده‌اند، این حوادث‌های اخیر با وجود مشکلاتی که برای همه ما داشت دارای مزیتی نیز برای ما بود و اینکه مردم ما در کوچه و بازار حضور دارند و به عینه می‌بینند که آنچه در واقعیت است و آنچه که رسانه‌های بیگانه می‌گویند متفاوت است.

شعبانی ادامه داد: گروه‌های جهادی و بسیجی نعمت بزرگ خداوند هستند، این نظام یک نظام بسیجی است، فعالیت بسیج فقط ساخت و ساز و دستگیری از محرومین نیست گرچه این کار‌ها بزرگ هستند اما امروز جهاد بزرگ تعبیر واقعیت‌هاست و اینکه فرصت را مغتنم بشمارید و به مردم بگویید، گفته دشمن در رسانه‌ها با واقعیت خیلی فاصله است. گرچه ما خود نیز نقاط ضعف فراوانی داریم اما دشمن این مشکلات را به قدری هنرمندانه برجسته کرده که خود ناامید می‌شویم.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به جهاد تبیین ادامه داد: امروز جهاد تبیین این است که با افرادی که شبهه دارند گفت‌وگو کنیم، حتی با آنها با رفاقت صحبت کنید و از هر گونه برخورد سخت خوداری شود، همگی ما باید مراقب باشیم، اگر کسی اعتراض دارد به شیوه درست ابراز شود و دولت نیز باید سازو کار این اعتراضات را طراحی کند، افراد سعی کنند تحت القاعات رسانه‌های دشمن قرار نگیرند.

شعبانی با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده «وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ آن‌ها که در راه خدا جهاد کنند و (در راه دین) از نکوهش و ملامت احدی باک ندارند»، گفت: اینکه چه قضاوتی نسبت به بسیج می‌شود نباید شما را در این مسیر نورانی تضعیف و سست کند، شخصی که برای خدا و خدمت به مردم کار می‌کند از ملامت‌ها نمی‌ترسد، خیلی از بسیجیان ما در این ایام به صورت مظلومانه به شهادت رسیدند. مسیر حق را باید در پیش بگیرید و به حق عمل کنید.

انتهای پیام
captcha