رویداد فرهنگی «مشق مجاهدت» در گیلان برگزار شد
کد خبر: 4101764
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

رویداد فرهنگی «مشق مجاهدت» در گیلان برگزار شد

رویداد فرهنگی و هنری «مشق مجاهدت» از مجموعه برنامه‌های کنگره بین‌المللی شهید میرزا کوچک جنگلی با حضور ۱۰۰ نفر از خوشنویسان برتر کشور و استان، در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

مشق مجاهدت

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط ‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان، رویداد فرهنگی هنری «مشق مجاهدت» عصر روز گذشته، اول آذرماه با حضور 100 نفر از خوشنویسان برجسته استان و کشور جهت خلق آثار خوشنویسی با محوریت شهید میرزا کوچک در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

رضا ثقتی، دبیر کنگره بین‌‌المللی شهید میرزا کوچک در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری کنگره گفت: «مشق مجاهدت» از سری برنامه‌های این کنگره است که با حضور 100 نفر از خوشنویسان برتر کشور و استان در تالار مرکزی رشت در حال برگزاری است.

وی افزود: اشعار مربوط به شهید میرزا کوچک، سخنان رهبر معظم انقلاب و سایر بزرگان در مورد این شخصیت برجسته توسط اساتید به هنر خوشنویسی مزین می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه آثار خلق شده در این مراسم با برپایی نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد، تصریح کرد: این نمایشگاه بعد از پایان کنگره، در تالار مرکزی رشت دایر خواهد شد.

ثقتی با تأکید بر استفاده از ابزار هنر برای معرفی شخصیت قهرمانان ملی کشور، بیان کرد: هنر، بهترین ابزار برای معرفی قهرمانان کشور و نیز الگوسازی است و از اهداف این کنگره، معرفی شخصیت‌های هویت‌ساز و تاریخ‌‌ساز به نسل جوان است.

در این آیین اساتید خوشنویسی کشور، علی‌اشرف صندوق آبادی، نائب رئیس انجمن خوشنویسان ایران، میرحیدر موسوی، شورای انجمن خوشنویسان ایران و رئیس انجمن خوشنویسان استان قزوین، محمدعلی قربانی، استاد برجسته خط نستعلیق و نسخ، عارف براتی، مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران، علی تن و ذبیح‌اله لولوئی‌مهر، اساتید خط شکسته با قلم خود سخنان مربوط به شهید میرزا کوچک را مشق کردند.

انتهای پیام
captcha