3 فعالیت عمده دارالقرآن بسیج در هفته بسیج
کد خبر: 4104338
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
حجت‌الاسلام لیمویی خبر داد:

3 فعالیت عمده دارالقرآن بسیج در هفته بسیج

رئیس دارالقرآن بسیج کشور با اشاره به اجرای سه برنامه مهم از سوی این دارالقرآن در هفته بسیج گفت: یکی از فعالیت‌های صورت گرفته در هفته بسیج برگزاری هزار محفل انس با قرآن در سطوح مختلف در سراسر کشور بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا لیمویی رئیس دارالقرآن بسیج

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا لیمویی، رئیس دارالقرآن بسیج کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برنامه‌هایی که این دارالقرآن در هفته بسیج انجام داده است، گفت: یکی از این برنامه‌ها آغاز مرحله اول دوره بیست و نهم مسابقات سراسری قرآن بسیج بود. در این هفته مرحله بین مساجد و پایگاه‌ها را برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه در این مرحله حدود چهار هزار حوزه مقاومت بسیج اقدام به برگزاری مرحله بین مساجد را برگزار کردند، افزود: امسال با توجه به راهبرد مقام معظم رهبری مبنی بر فعالیت‌های قرآنی در مساجد، تلاش شد تا برای اولین بار مرحله اول مسابقات از مساجد و پایگاه‌ها شروع شود و به برکت این راهبرد و مطالبه رهبر انقلاب که مسابقات با رشد بیش از 500 درصدی همراه شد و مجموعاً 118 هزار 673 نفر در آن حضور یافتند.

لیمویی تصریح کرد: مرحله مقدماتی مسابقات بسیج از هفته بسیج آغاز شده و تا 15 آذرماه ادامه خواهد داشت. در این مرحله شرکت‌کنندگان در بخش‌ها و رشته‌های مختلف به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. همچنین امسال برای اولین بار است که این مسابقات در هفته بسیج شروع می‌شود.

رئیس دارالقرآن بسیج کشور به برگزاری محافل انس با قرآن به بهانه هفته بسیج در سراسر کشور اشاره و اظهار کرد: در این هفته در همه استان‌ها یک محفل شاخص استانی با حضور قاریان و حافظان بین‌المللی و ملی برگزار شد. همچنین در سطح شهرستان‌ها نیز هر شهر حداقل میزبان یک محفل انس با قرآن بوده است.

لیمویی گفت:‌ در مجموع محافل شاخص استانی، محافل شهرستانی و همچنین محافلی که از سوی پایگاه‌ها مقاومت بسیج برگزار شده است تعداد این محافل در هفته بسیج به حدود هزار محفل رسیده است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات ما در هفته بسیج راه‌اندازی پویش حفظ سوره مبارکه اعلی بود که به صورت متمرکز برگزار شد. در این پویش 11 هزار و 118 نفر شرکت کردند برای حضور مخاطبان در این پویش حدود یک هفته آموزش‌های اولیه را در کانال اطلاع‌رسانی دارالقرآن بسیج قرار دادیم و در ادامه طی دو ساعت و 30 دقیقه آزمون مربوط به آن را برگزار کردیم که با استقبال بسیار زیادی مواجه شد.

لیمویی بیان کرد: قرعه‌کشی اعلام نتایج این پویش شنبه‌شب 12 آذرماه اعلام و نتایج در کانال اطلاع‌رسانی دارالقرآن بسیج قرار گرفته است. بر همین اساس به 114 نفر از برگزیدگان به قید قرعه کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس به میزان 500 هزار تومان اهدا خواهد شد.

رئیس دارالقرآن بسیج کشور در پایان به دیدار اخیر بسیجیان با مقام معظم رهبری به مناسبت هفته بسیج اشاره و اظهار کرد: ایشان در این دیدار بر روی حفظ روحیه بسیجی از سوی بسیجیان تأکید داشته و مطالبه مشخص معظم‌له همین موضوع بود. ایشان در ادامه برای این موضوع سه توصیه داشتند که اولین و مهم‌ترین آن تلاوت قرآن بود.

انتهای پیام
captcha