مدیران مدارس در طرح «دیده‌بان» با مبانی و مصادیق تبیین آشنا می‌شوند
کد خبر: 4112749
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

مدیران مدارس در طرح «دیده‌بان» با مبانی و مصادیق تبیین آشنا می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: شبکه‌ای از مدیران مدارس در طرح دیده‌بان قرار می‌گیرند تا با برنامه‌های تبیینی، مبانی و مصادیق تبیین آشنا شوند و امیدواریم به‌زودی به آثار ارزشمند آن برسیم.

یوسف نوری، وزیرآموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از قم، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح طرح دیده‌بان که به همت دبیرخانه ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش در قم، امروز، 17 دی‌ماه در بستر برنامه شاد برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها درباره موضوع جهاد تببین تأکید داشته‌اند و آن‌را به‌عنوان یک فریضه قطعی و وجودی مطرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر همین اساس آموزش و پرورش به دو دلیل بستر مهمی برای جهاد تبیین است، اول اینکه پیشرفت‌هایی که در جمهوری اسلامی ایران مشاهده می‌کنید و استناد فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه‌های علمی که در قله قرار داریم، نقش آموزش و پرورش نقش بسیار پررنگی است.

رئیس ستاد همکاریهای حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش افزود: دوم اینکه این پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها را باید به نسل آینده‌ساز منتقل کنیم تا نسل دانش‌آموز در معرض این پیشرفت‌ها قرار گیرند تا مبادا تحت‌تأثیر جریان رسانه‌ای نظام سلطه قرار گرفته و دچار یأس و ناامیدی از ادامه کار نشوند.

نوری ادامه داد: براساس تحقیقات صورت گرفته دشمن به دنبال آن است که پیشرفت‌های علمی در حوزه‌های مختلف را پیش چشم مردم جامعه و نسل آینده‌ساز مملکت، تصنعی نشان دهد، در حالی که خود آنها پیشرفت‌های مختلف ایران اسلامی را در عرصه‌های بین‌الملل دیده‌اند و حتی تلاش کردند مدارس را تعطیل کنند.

وی افزود: کرونا اگرچه لطمه زیادی به بحث تعلیم و تربیت ما زد، اما از سوی دیگر دانشمندان ما از شش روش به واکسن دست پیدا کردند و ما امروز وضعیت خیلی خوبی نسبت به کشورهای دیگر جهان داریم و در این مقوله هم در قله‌های جهانی قرار داریم؛ ما باید دانش‌آموزان را آشنا کنیم با مفاخری که داشته‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در ابتدای انقلاب سرآنه آموزش و پرورش برای هر دانش‌آموز یک و نیم متر بود و امروز با توجه به افزایش جمعیت به‌ویژه در دهه اخیر و مشکلاتی که وجود دارد سرآنه فضای آموزشی به 5.2 متر رسیده است و یا در بحث نرخ سوادآموزی بین ۱۰ تا ۴۹ سال در ابتدای انقلاب ۴۷ درصد و امروز به ۹۷ درصد رسیده‌ایم.

وی گفت: توطئه‌های دشمن همچون چهار دهه گذشته ادامه دارد و همان‌طور که در یکی دو ماه اخیر شاهد بودیم، سعی کردند مدارس و دانشگاه‌های ما را به تعطیلی بکشانند، اما با هوشیاری مردم بصیر، کادر آموزش و پرورش و تبیین رسانه‌ای این توطئه هم خنثی شد.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: طرح دیده‌بان که با همت ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش شکل گرفته است، به‌عنوان یک طرح شبکه‌ای با مشارکت مدیران مدارس به‌منظور آشنایی و انتقال برنامه‌های جهاد تبیین و مبانی و مصادیق آن به سایر محورها شکل گرفته است و امیدواریم به‌زودی به آثار ارزشمند آن برسیم.

انتهای پیام
captcha