اعتبارات ویژه‌ای برای مطالبات معلولان در نظر گرفته شود
کد خبر: 4115135
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳

اعتبارات ویژه‌ای برای مطالبات معلولان در نظر گرفته شود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به نیازهای معلولان و افراد توان‌خواه در بخش خدمات شهری گفت: پیگیری درخواست‌ها و مطالبات افراد معلول و توان‌خواه باید با جدیت دنبال و در بودجه و اعتبارات به آن توجه ویژه شود.

مسعود زارعی، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، مسعود زارعی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 26 دی در نشست مشترک با مشاوران معلولان در مناطق یازده گانه شهرداری شیراز گفت: پیگیری درخواست‌ها و مطالبات افراد معلول و توان‌خواه باید با جدیت دنبال و در بودجه و اعتبارات به آن توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه پیگیری و رسیدگی به مطالبات معلولان و افراد توان‌خواه نباید پنهان و مغفول بماند، تصریح کرد: برای خدمات‌دهی بهتر به این قشر در جامعه باید وظایف ذاتی هر دستگاه در حوزه معلولان احصا و متناسب با آن اعتبار و اقدام اثر بخش در نظر گرفته شود.

زارعی، راهکار اثر بخشی اقدامات دستگاه‌های متولی را پرهیز از موازی‌کاری عنوان کرد و افزود: پیگیری و تکمیل اقدامات ناتمام گذشته، انجام فعالیت غیر موازی و هم راستا و ایجاد حساسیت برای مدیران در اجرای آئین‌نامه و دستورالعمل‌ها، مهم‌ترین اقداماتی است که قطعا نتایج آن در جامعه ملموس و اثربخش خواهد بود.

هادی شه‌دوست شیرازی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز در این نشست گفت: شهرداری برای حمایت و تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل همگانی در کلان شهر شیراز برای اتوبوس ۸۰ و مترو ۹۰ درصد یارانه پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه بیشترین یارانه پرداختی به مناطق کم برخوردار اختصاص می‌یابد، افزود: با وجود اینکه سهم شهروندان در هر دو بخش بسیار ناچیز است اما در حوزه قطار شهری هنوز ظرفیت مسافر کامل نشده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز اظهار کرد: از شهروندان تقاضا داریم سفرهای شخصی خود را مدیریت کرده و از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

شه‌دوست شیرازی با اشاره به خدمات‌دهی ۵ دستگاه ون به افراد توان‌خواه در کلان شهر شیراز و تسهیل در استفاده این قشر از ناوگان اتوبوسرانی گفت: خرید ۴۵ دستگان ون جدید برای توسعه خدمات‌دهی به سایر شهروندان فهیم کلان‌شهر شیراز با اولویت افراد توان‌خواه قطعی شده است که بر اساس برنامه در آینده نزدیک به این بخش اضافه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha