سه دلیل ناکام‌ماندن هرگونه تلاش برای تهاجم علیه ایران
کد خبر: 4115528
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
رأی الیوم نوشت

سه دلیل ناکام‌ماندن هرگونه تلاش برای تهاجم علیه ایران

روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم در یادداشتی تأکید کرد: تیر هر گونه حماقت مثلث شر انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تهاجم نظامی علیه ایران به سمت خودشان کمانه کرده و منطقه را نیز به آتش می‌کشد.

به گزارش ایکنا، روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم امروز هجدهم ژانویه (28 دی 1401) در یادداشتی به قلم سعد ناجی جواد، نویسنده عراقی، به رجز‌خوانی‌های این روزهای غرب و تهدید‌های رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

رأی الیوم تأکید کرد: تهدیدها علیه ایران در 2023 مشابه تهدیدها علیه عراق در 1990 است، اما پیامدهای آن به مراتب برای تهدیدکنندگان سنگین‌تر خواهد بود.

نویسنده یادداشت با رد هر گونه مشابهتی بین حمله آمریکا به عراق و اشغال این کشور با هر گونه احتمال حماقت آمریکا برای حمله به ایران گفت: شرایطی که باعث تسهیل ویرانی عراق و سپس اشغال آن شد، اکنون دیگر در دسترس و قابل استثمار نیست و کل ماجرا به آسانی عراق و انجام ماجراجویی مشابه نیست، زیرا می‌تواند منطقه را «کن فیکون» کند و بدتر از آنچه پس از جنایت اشغال عراق شاهد آن بودیم رخ دهد.

نویسنده با بیان اینکه در هر حال رهبران ایران و منطقه نباید برنامه‌های آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی دست کم بگیرند، گفت: تجربه به ما آموخته است که ایالات متحده و اسرائیل به عواقب چنین اقدام فاجعه‌آمیزی اهمیتی نمی‌دهند تا زمانی که بر اساس تنگ‌نظری خود تصور می‌کنند آنچه رخ خواهد داد از آنها دور خواهد بود.

در ادامه یادداشت آمده است: شاید تصمیم‌سازان در آمریکا بر این باور باشند که موفقیت در نابودی ایران، ایالات متحده را به عنوان تنها قطب هژمونیک جهانی بازمی‌گرداند و این اقدام آنها همچنین ضربه‌ای غیرمستقیم و ویرانگر به رقیبش، روسیه، وارد می‌کند.

نویسنده افزود: اسرائیل هم به نوبه خود بر این باور است که نابودی ایران امنیت کامل آن را تأمین می‌کند و تهدید حتی جنبش‌های مقاومتی که در اطراف آن وجود دارد، پایان می‌یابد و سامانه‌های پدافند هوایی گنبدهای آهنین قادر به محافظت از آن هستند؛ اما هر دو بار اشتباه و حتی بسیار احمقانه هستند.

در ادامه آورده شده است: این حمله هر اندازه و قدرتی که داشته باشد هرگز به پایان یافتن ایران منجر نخواهد شد و هرگونه تلاش برای تهاجم به آن به آسانی آنچه در مورد عراق اتفاق افتاد، نخواهد بود.

سه دلیل برای ناکام‌ماندن هرگونه هجوم علیه ایران

نویسنده سه دلیل برای دیدگاه خود بیان کرد؛ نخست اینکه ایران حتی در سایه تحریم‌های شدید غربی قدرت نظامی خود را بسیار بالا برده و قادر به هر پاسخی است. دوم اینکه کشورهای همسایه‌ای که زمان حمله آمریکا به عراق علیه این کشور همدست شدند، امروز جرئت نخواهند کرد برای حمایت از هیچ حمله آمریکایی ـ اسرائیلی عجله کنند، زیرا در معرض ضربات دردناک ایران قرار خواهند گرفت که تمام منطقه را شعله‌ور خواهد کرد و سوم اینکه ایران از حمایت آشکار روسیه برخوردار بوده که مایل است به ایالات متحده فرصتی برای بازگرداندن هژمونی کامل خود در منطقه ندهد.

رأی الیوم در ادامه با تأکید بر ناکام ماندن تلاش‌ها برای ایجاد بی‌ثباتی در ایران به خصوص طی ماه‌های اخیر گفت: مثلث شر آمریکا، انگلیس و اسرائیل با تلاش‌های اخیر خود برای بی ثبات کردن نظام ایران از درون، ثابت کرده‌اند که قادر به دستیابی به هیچ موفقیت بزرگی نیستند و به همین ترتیب، تا زمانی که برخی کشورها به نفت ایران نیاز دارند و تا زمانی که احزاب طرفدار ایران در عراق حکومت می‌کنند، تشدید تحریم‌های اقتصادی کارساز نخواهد بود.

وی افزود: اسرائیل در صورتی که مرتکب چنین اشتباهی شود، روی ثبات و امنیت نخواهد دید، زیرا همه نشانه‌ها حاکی از آن است که مقاومت و ایران تمام شهرها و مناطق فلسطین اشغالی را به آتش خواهند کشید و این به نفع اسرائیل نخواهد بود؛ حتی اگر به استفاده از سلاح هسته‌ای یا هواپیماهای پیشرفته متوسل شود و به گنبدهای آهنینش امیدوار باشد.

نویسنده تأکید کرد: مطمئناً اگر چنین فاجعه‌ای رخ دهد و اسرائیل و آمریکا برای پیاده کردن طرح‌های توسعه‌طلبانه خود پافشاری کند همه ظرفیت‌های حیات در منطقه نابود خواهد شد. تروریسم و گروه‌های تروریستی در سراسر جهان به شکلی فراتر از آنچه پس از اشغال عراق رخ داد، گسترش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: بار دیگر باید یادآوری و تکرار کرد که برنامه‌ریزان و استراتژیست‌های آمریکایی‌، انگلیسی و صهیونیستی اگر در راستای خدمت به اسرائیل و امنیت و موجودیت این رژیم اشغالگر بخواهند جنایت حمله به عراق را این بار در ایران تکرار کنند باید منتظر عواقب آن و کمانه کردن تیر آن به سمت خودشان باشند.

انتهای پیام
captcha