جشنواره «فجر ولایی» در لرستان برگزار می‏‌شود
کد خبر: 4115989
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵

جشنواره «فجر ولایی» در لرستان برگزار می‏‌شود

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برگزاری جشنواره «فجر ولایی» با موضوعات قرآنی و مذهبی در این استان خبر داد.

احمد کاظمی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستاناحمد کاظمی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به برگزاری جشنواره «فجر ولایی» در این استان اظهار کرد: این جشنواره با موضوعات متنوع قرآنی و از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت رهروان حضرت فاطمه‌زهرا(س) با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در بخش نقاشی، ویژه کودکان و نوجوانان ۳ تا ۱۵ سال، مسابقه حفظ نهج‌البلاغه در رده‌های مختلف سنی و مسابقات شعر، داستان کوتاه، مقاله پژوهشی و خوشنویسی با موضوع نقش ولایت‌مداری در پیروزی و پایداری انقلاب اسلامی ویژه رده‌های سنی ۸ تا ۲۰ سال برگزار می‌شود، اضافه کرد: مسابقات نهج‌البلاغه و نقاشی این جشنواره، به‌صورت حضوری و سایر مسابقات به‌صورت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره فجر ولایی برگزار می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این مسابقات می‌توانند از طریق شماره ۰۹۱۶۳۹۸۵۸۵۲ در پیام‌رسان ایتا در تماس باشند، اضافه کرد: برای برگزیدگان این جشنواره هدایایی چون سفر زیارتی و سیاحتی، کارت هدیه و ده‌ها جوایز غیرنقدی در نظر گرفته شده است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان مهلت ثبت‌نام در این جشنواره را ۱۶ بهمن‌ماه و مهلت ارسال آثار در بخش‌های شعر، داستان کوتاه و مقاله پژوهشی را ۱۸ بهمن‌ماه جاری اعلام کرد و گفت: بخش مسابقات نقاشی این جشنواره، پنج‌شنبه، ۲۰ بهمن‌ماه و مسابقه حفظ نهج‌البلاغه و خوشنویسی، جمعه، ۲۱ بهمن‌ماه و آیین اختتامیه و اعلام نفرات برتر، ۲۲ بهمن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در قالب جشنواره بزرگ فجر ولایی، مسابقات حفظ قرآن کریم نیز برگزار خواهد شد، افزود: این دوره از مسابقات در رده‌های سنی خردسالان، کودکان، نونهالان و نوجوانان در رده‌های سنی ۳ تا ۱۵ سال برگزار می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در مسابقات حفظ قرآن در رده سنی خردسالان ۳ تا ۶ سال، در حفظ پنج سوره پایانی قرآن و رده سنی کودکان ۶ تا ۸ سال در حفظ ۱۰ سوره پایانی با هم به رقابت خواهند پرداخت، اضافه کرد: نونهالان ۱۰ تا ۱۲ سال، در حفظ ۲۰ سوره پایانی و نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال نیز در حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم مسابقه خواهند داد که اسامی نفرات برگزیده این جشنواره، ۱۵ بهمن‌ماه مصادف با سالروز ولادت امام علی(ع) اعلام خواهد شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان یادآور شد: مسابقات حفظ قرآن کریم در لرستان، ۱۳ بهمن‌ماه در مؤسسه قرآن و عترت رهروان، واقع در خرم‌آباد، خیابان انقلاب، بعد از خیابان ناصرخسرو، کوچه شهید دارایی، برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha