انتشار گزارشی در مورد اسلام‌هراسی در لوکزامبورگ
کد خبر: 4122237
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

انتشار گزارشی در مورد اسلام‌هراسی در لوکزامبورگ

بر اساس یک گزارش جدید، در سال 2021 یک نفر از هر شش مسلمان در لوکزامبورگ با تبعیض دینی مواجه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از RTL، براساس این گزارش که توسط مؤسسه رصدخانه اسلام‌هراسی (The Islamophobia Observatory) تهیه و منتشر شده، زنان بسیار بیشتر از مردان مستعد مواجهه با اسلام‌هراسی هستند.

در این گزارش آمده است که از هر پنج مسلمان در لوکزامبورگ یک نفر اذعان داشته که شاهد حوادث اسلام‌هراسی بوده که کاهش 9 درصدی نسبت به سال 2020 را نشان می‌دهد.

جاسمین جاهیچ (Jasmin Jahic)، رئیس این مؤسسه استدلال می‌کند که سال اول همه‌گیری کووید-19، باعث شد که برخی از مردم نسبت به مسلمانان عقاید افراطی پیدا کنند.

جاهیچ تصریح کرد: بسیاری از مردم در خانه بودند و زمان زیادی را به صورت آنلاین سپری می‌کردند که این باعث شد نرخ اسلام‌هراسی سایبری افزایش پیدا کند. همین امر در مورد سایر انواع تبعیض مانند نژادپرستی هم صادق بود.

علی‌رغم تبعیض موجود، این گزارش نشان می‌دهد که مسلمانان در لوکزامبورگ نسبت به کسانی که در خارج از این کشور زندگی می‌کنند در معرض نفرت کمتری قرار دارند.

روند مثبتی که این گزارش بر آن تأکید می‌کند، این واقعیت است که قربانیان اسلام‌هراسی تمایل بیشتری به حضور در جامعه را داشته و به‌طور کلی مسلمانان لوکزامبورگ احساس ادغام در جامعه این کشور را دارند.

حدود 1.3 درصد از جمعیت 640 هزار نفری لوکزامبورگ مسلمان هستند.

انتهای پیام
captcha