فعالیت ۷۵ مرکز نیکوکاری تخصصی در سمنان
کد خبر: 4122942
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

فعالیت ۷۵ مرکز نیکوکاری تخصصی در سمنان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با اشاره به فعالیت ۱۶۱ مرکز نیکوکاری در استان گفت: از مجموع کل مراکز نیکوکاری، ۷۵ مرکز به صورت تخصصی در استان فعال هستند.

فعالیت 75 مرکز نیکوکاری تخصصی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) سمنان، محمد حسین ذوالفقاری، مدیرکل این نهاد، امروز، 30 بهمن با اشاره به فعالیت ۱۶۱ مرکز نیکوکاری در استان گفت: از مجموع کل مراکز نیکوکاری، ۷۵ مرکز به صورت تخصصی در استان مشغول به امور مرتبط با نیازمندان و خدمات به اقشار ناتوان جامعه هستند.

وی ادامه داد: ۲۰ مرکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی در استان سمنان فعالیت دارد که در این راستا در استان شاهد فعالیت ۱۶ مرکز نیکوکاری تخصصی اشتغال و ۲۰ مرکز تخصصی زکات در کنار پنج مرکز تخصصی درمانی هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه یک مرکز در حوزه تخصصی ازدواج و ۱۳ مرکز تخصصی دیگر در استان مشغول خدمت به نیازمندان است، اظهار کرد: فعالیت مراکز نیکوکاری با محوریت قرار گرفتن مردم و معتمدان محله در کمک به نیازمندان است و این مراکز نقش بسزایی در هم‌افزایی کمک‌های مردمی ایفا می‌کنند.

ذوالفقاری با بیان اینکه شناسایی فقرا و همچنین خیران و برقراری ارتباط بین این دو اصلی‌ترین وظیفه مراکز نیکوکاری است، افزود: مراکز نیکوکاری علاوه بر نیازسنجی نیازمندان باید توانمندی‌های هر محله را نیز شناسایی کنند.

به گفته وی شاهرود با ۳۴ مرکز تخصصی بیشترین مرکز تخصصی نیکوکاری استان سمنان را دارد که در این راستا نقش مراکز نیکوکاری در هر محله شناسایی، ساماندهی مسائل و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که با کمک خیران و مسئولان سعی در رفع آنها دارند.

انتهای پیام
captcha