دین اسلام با فداکاری امام حسین(ع) زنده شد
کد خبر: 4124109
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
امام جمعه بجنورد:

دین اسلام با فداکاری امام حسین(ع) زنده شد

حجت‌الاسلام رضا نوری با بیان اینکه دین اسلام با فداکاری امام حسین(ع) در کربلا زنده شد، گفت: امام حسین(ع) همه هستی خویش از جان خود گرفته تا خانواده و آبرویش را برای خداوند تقدیم کرد.

حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنوردبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی و امام جمعه بجنورد، در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه که در مصلای بجنورد برگزار شد، با اشاره به قرار داشتن در ماه شعبان اظهار کرد: ماه شعبان، ماه پیامبر گرامی اسلام است و حرکت کردن در مسیر پیامبر و گوش دادن به سخنان ایشان سبب کمک کردن به خودمان می‌شود تا در آخرالزمان در کنار پیامبر گرامی خودمان قرار بگیریم. 

وی اخلاق نیکو، ظلم‌ستیزی، توکل به خداوند و آبروداری را بخش کوچکی از ویژگی‌های پیامبر اسلام دانست و افزود: این ویژگی‌ها جزو سیره و مسلک پیامبر اسلام به حساب می‌آید که رعایت آن‌ها، خشنودی خداوند متعال را به دنبال دارد. 

امام جمعه بجنورد همچنین بیان کرد: یکی از مناسبت‌های ویژه در ماه مبارک شعبان، ولادت امام حسین(ع) است که همه هستی خویش از جان خود گرفته تا خانواده و آبرویش را برای خداوند تقدیم کرد. 

حجت‌الاسلام نوری تصریح کرد: هیچ امت دیگری فردی همانند امام حسین(ع) ندارد و این شخصیت و فداکاری‌های ایشان صرفاً متعلق به اسلام است؛ فداکاری امام حسین(ع) بود که سبب زنده شدن دین پیامبر شد و خانواده او نیز به تبیین واقعه کربلا و اسلام پرداختند. 

امام جمعه بجنورد ادامه داد: روز ولادت امام حسین(ع) در کشور ما، روز پاسدار نامیده شده است که طی چهار دهه گذشته در همه صحنه‌ها در کنار مردم و ولایت قرار داشته و برای سلامت، امنیت، معیشت و... مردم تلاش کرده‌اند و باید قدردان آن‌ها باشیم.

انتهای پیام
captcha