آرامش، نتیجه مأنوس شدن استاد شعبانی با قرآن بود
کد خبر: 4128411
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۷
رئیس انجمن خوشنویسان همدان:

آرامش، نتیجه مأنوس شدن استاد شعبانی با قرآن بود

خسرو نجومی با اشاره به شخصیت مرحوم استاد شعبانی گفت: استاد پس از مأنوس شدن با قرآن بسیار آرامش داشت. کتابت قرآن و احادیث بر شخصیت وی تأثیر گذاشته بود و از او یک فرد وارسته ساخته بود.

خسرو نجومی، رئیس انجمن خوشنویسان استان همدانخسرو نجومی، رئیس انجمن خوشنویسان استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: مرحوم استاد شعبانی پس از مأنوس شدن با قرآن و کتابت قرآن بسیار آرام‌تر از گذشته شده بود، من این آرامش روانی را نتیجه تأثیر کلام وحی بر شخصیت ایشان می‌دانم.

وی با اشاره به سوابق هنری و کاری مرتضی شعبانی گفت: این هنرمند برجسته چندین سال عضو شورای انجمن خوشنویسان همدان و عضو مجمع نمایندگان خوشنویسان استان بود، علاوه بر این چندین دوره سرپرست شعبه همدان بود.

نجومی ادامه داد: استاد شعبانی بیش از 30 سال مدرس رسمی انجمن خوشنویسان استان بود که در این اواخر کرسی استادی را از این انجمن دریافت کرد، استاد شعبانی چهار مرتبه قرآن را با خط‌های نستعلیق، ریحان، خط نسخ عربی و نسخ ایرانی کتابت کرد.

وی با اشاره به اینکه استاد شعبانی شخصیتی وارسته بود، افزود: کتابت قرآن و احادیث بر شخصیت استاد نیز تأثیر گذاشته بود و از او یک فرد وارسته ساخته بود. گرچه استاد جایگاه هنری والایی داشت و از سوابق اجرایی خوبی برخوردار بود اما متواضع بودن وی زبانزد خاص و عام بود. حتی در روز مراسم تشییع همگی به فروتنی وی اقرار می‌کردند.

نجومی یکی دیگر از شاخصه‌های اخلاقی مرتضی شعبانی را ارتباط خوب با هنرجویان عنوان کرد و گفت: ارتباط وی با هنرجو مثل رابطه پدر و فرزند بود. حتی دورانی که درگیر بیماری بود هنرجویان پیگیر بودند تا با این استاد کلاس بردارند.

وی ادامه داد: استاد شعبانی بسیار فرد مردم‌داری بود، به‌طوری که حتی در ایام بیماری خود سعی می‌کرد در برنامه‌های مختلف شرکت کند. خاطرم هست در آیین نکوداشت استاد تیموری با وجود اینکه شرایط مناسبی نداشت حضور پیدا کرد.

این خوشنویس همدانی با بیان اینکه استاد تمام مصحف‌های کتابت شده خود را اهدا کرده است، افزود: بیش از ۷۰ اثر هنری - قرآنی وی اکنون در نمایشگاه دائمی تالار قرآن در معرض نمایش قرار داده شده است.

انتهای پیام
captcha