تلخ و شیرین‌های ۱۴۰۱ از نگاه نمایندگان ملت
کد خبر: 4128858
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
ایکنا گزارش می‌دهد:

تلخ و شیرین‌های ۱۴۰۱ از نگاه نمایندگان ملت

در یک سال گذشته نمایندگان ملت در مجلس خاطرات تلخ و شیرین بسیاری را در ذهن دارند، برخی شیرین‌ترین و تلخ‌ترین لحظات خود را مربوط به تصویب قوانینی خاص و برخی دیگر اتفاقات و رویدادهای مختلف ملی و سیاسی را به عنوان خاطرات تلخ و شیرین تلقی می‌کنند.

مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، سال 1401 در حوزه تقنین و قانونگذاری سالی پرفرازونشیب برای مجلس یازدهم بود و مصوبات این دوره خانه ملت گاهاً نقدهایی را به همراه داشته است. در یک سال گذشته نمایندگان خاطرات تلخ و شیرین بسیاری را از دوره نمایندگی خود در ذهن دارند، برخی شیرین‌ترین و تلخ‌ترین لحظات خود را مربوط به تصویب قوانینی خاص می‌دانند و برخی دیگر اتفاقات و رویدادهای مختلف ملی و سیاسی را به عنوان خاطرات تلخ و شیرین تلقی می‌کنند.

خبرگزاری ایکنا در این گزارش به تلخ و شیرین‌های خانه ملت در سال 1401 از نگاه نمایندگان مجلس پرداخته است.

تصویب قانون شبکه ملی پیشگیری از سرطان

زهرا شیخی، نماینده مردم اصفهان در مجلس این باره می‌گوید: شیرین‌ترین خاطره من مربوط به قانون شبکه ملی پیشگیری از سرطان بود که در لایحه قانون 1401 آن را پیشنهاد کردم و با استقبال بسیار خوب نمایندگان روبه‌رو شد و با رأی بالا هم به تصویب رسید.

وی می‌افزاید: به دنبال آن، خاطره شیرین دیگری هم دارم و آن مربوط به سفر همکارانم در پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی به جاسک با هدف غربالگری و پیشگیری از سرطان سینه بود که انجام شد. چنین اقداماتی برای محرومیت‌زدایی از سواحل مکران لازم و ضروری است و واقعاً مورد استقبال ساکنان این مناطق قرار گرفت.

زهرا شیخی

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان و عضو هیئت امنای جهاددانشگاهی تلخ‌ترین خاطره خود را در یک سال گذشته مربوط به حواشی دانست که اصل را تحت تأثیر قرار دادند.

اصلاح قانون بانکداری از لحظه‌های شیرین نمایندگی

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همه روزهای کاری نمایندگی خود را در 1401 شیرین دانسته و در این رابطه می‌گوید: بی‌سابقه‌ترین مصوبات در سال 1401 و در مجلس یازدهم رقم خورده که اصلاح قانون بانکداری و قانون اتصال داده‌ها و قانون حمایت از جوانی جمعیت همه اینها در مجلس یازدهم رقم خورده و غیرقابل چشم‌پوشی نیستند.

اما از سوی دیگر این نماینده مردم همدان، تعطیلی‌های مکرر مجلس را از خاطرات تلخ خود در سال 1401 عنوان می‌کند و آن را مورد قبول نمی‌داند و در این زمینه اشکالات جدی به آیین‌نامه داخلی مجلس وارد دانست.

بیکاری و مشکلات معیشتی از خاطرت تلخ

غلامرضا مرحبا، نماینده مردم آستارا در مجلس و کمیسیون اقتصادی، ایستادگی و پایداری کشور و ملت در برابر فشارها و تحریم‌ها را تنها بخشی از خاطرات شیرین خود در سال گذشته عنوان کرد و در این رابطه تأکید می‌کند: اگرچه انتقادات بسیار زیادی نسبت به عملکردها وجود دارد اما به هر حال اقتصاد در چنین شرایطی توانسته حداقل‌های ضروری و مورد نیاز کشور را تأمین کند.

وی راهپیمایی 22 بهمن را از دیگر خاطرات شیرین 1401 بیان کرد و می‌افزاید: حضور مردم در این راهپیمایی بی‌نظیر و گسترده بود و افرادی در آن شرکت داشتند که شاید در 40 سال گذشته حتی یک بار هم در راهپیمایی‌ها حضور پیدا نکرده بودند و این نشان می‌دهد مردم نسبت به آینده و سرنوشت کشور بی‌تفاوت نیستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، مشکلات اقتصادی، بیکاری و ابتلای سیستم مدیریتی به روزمرگی را از ضعف‌ها و خاطرات تلخ 1401 می‌داند.

اختصاص 140 همت به بخش آموزش

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم تبریز در مجلس به موفقیت کمیسیون متبوع خود در سال 1401 اشاره و آن را به عنوان شیرین‌ترین خاطره سال تلقی کرد. وی در این رابطه می‌گوید: در سال گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات توانست 140 هزار میلیارد تومان از درآمدهای بودجه را به آموزش و پرورش و آموزش عالی و شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص دهد که 12 درصد از کل بودجه عمومی را شامل می‌شود.

علیرضا منادی سفیدان

وی کاهش سقف حضور پزشکان مناطق محروم در این مناطق را از دیگر اتفاقات خوش دوران نمایندگان خود عنوان کرد و می‌افزاید: قبلاً پزشکان مناطق محروم باید سه برابر یعنی 21 سال در این مناطق می‌ماندند که آن را به 10 و نیم سال کاهش دادیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات، اغتشاشات و فتنه‌انگیزی‌های دشمنان و رسانه‌های وابسته به آنها را از خاطرات تلخ 1401 بیان کرد.

گزارش از سعید امینی

انتهای پیام
captcha