استفاده از فضای شهری بیرجند برای برگزاری مراسم معنوی رمضانیه
کد خبر: 4129819
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
معاون فرهنگی شهردار بیرجند خبر داد:

استفاده از فضای شهری بیرجند برای برگزاری مراسم معنوی رمضانیه

معاون فرهنگی شهردار بیرجند از تلاوت کلام وحی در مسجد امام حسین(ع)  و تعدادی از پارک‌های شهر بیرجند در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: باید در ماه‌های خاص سال، فضای شهری نیز رنگ معنویت و انس با قرآن دیده شود. 

محمد رمضانی، معاون فرهنگی شهردار بیرجندمحمد رمضانی، معاون فرهنگی شهردار بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از ابتدای ماه رمضان با مشارکت شهرداری بیرجند تلاوت آیات نورانی کلام وحی در مسجد امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: از روزهای آینده که وضعیت هوا برای حضور در فضای باز پارک‌های سطح شهر مناسب‌تر شود، در پارک‌های توحید و کاجستان و نشاط نیز برنامه‌های فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان با حضور گروه‌های مختلف مردم و بسیج برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی شهردار بیرجند بیان کرد: استفاده از فضای شهری برای برگزاری مراسم معنوی و قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان از اهداف ماست تا تمام سنین بتوانند از برکات این ماه بهره ببرند؛ بنابراین باید در ماه‌های خاص سال، فضای شهری نیز رنگ معنویت و انس با قرآن دیده شود. 

رمضانی یادآور شد: از ۱۵ اسفندماه تاکنون در فضای باز فرهنگسرای بیرجند علاوه بر تلاوت آیات قرآن، جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) با همکاری مجتمع مسجد امام حسین(ع) و سایر گروه‌های مردمی برپا می‌شود.

وی بیان کرد: وقتی در ماه‌های خاص سال مانند ماه مبارک رمضان قرار داریم باید در تمام فضای شهر نیز با فضاسازی یا برگزاری مراسم تغییری ایجاد شود تا به‌ویژه کودکان و نوجوانان با پرسش‌گری و کنجکاوی با عبور از قسمت‌های مختلف شهر متوجه اهمیت این ماه شوند.

انتهای پیام
captcha