میزبانی آستان رضوی از عزاداران علوی در دومین شب قدر
کد خبر: 4133464
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۱

میزبانی آستان رضوی از عزاداران علوی در دومین شب قدر

عزاداران علوی در دومین شب از لیالی قدر در حریم رضوی گرد هم آمدند و همراه با احیای شب قدر در شب شهادت امیرالمؤمنین(ع) اقامه عزا کردند.

حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در دومین شب قدر همزمان با شب شهادت مولای متقیان امیرالمؤمنین علی(ع) زائران و مجاوران در حریم رضوی آمده بودند تا همراه با احیای دومین شب قدر به اقامه عزای علی بن ابی طالب(ع) بپردازند.

گوشه و کنار حریم قدسی مملو از عاشقان و دلدادگان به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت بود. زائران و مجاوران آمده بودند تا در شب شهادت ولی خدا در جوار بارگاه امام معصوم با توسل به این دو امام بزرگوار از درگاه الهی طلب عفو و مغفرت کنند.

ظرفیت همه صحن‌های حرم تکمیل شده بود و خدام اطراف درب‌های ورودی حرم را مفروش کرده بودند، تا افراد بیشتری از حضور در نزدیکترین زمین‌های متصل به جوار بارگاه منور رضوی در این شب معنوی بهره ببرند.

هر زائری به اندک مساحتی از حریم رضوی اکتفا نموده و در خلوت خود مشغول ذکر و دعا بود. مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد و پس از آن همه به قرائت دست جمعی دعای جوشن کبیر پرداختند. طنین ندای به «علی ولی‌الله»، «الهی العفو» و زمزمه دعاهای عاشقانه در حریم حرم پیچیده بود.

در شبی که معادل هزار ماه است، هریک به تمنایی تسبیح‌کنان و استغفارگویان در کسب رضایت باری تعالی بودند و در حالی که قرآن به سر گذاشتند، بهترین بندگان را برای جلب محبت الهی واسطه قرار دادند تا برای طلب حوایج دنیوی و اخروی آمادگی لازم را کسب کنند.
بزرگترین اجتماع عزاداران علوی در حریم رضوی با سینه زنی و مرثیه سرایی در شب شهادت غریبانه امیر المومنین اقامه عزا کردند.

انتهای پیام
captcha