شهرک انرژی قزوین به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود
کد خبر: 4135588
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
استاندار قزوین:

شهرک انرژی قزوین به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود

محمدمهدی اعلایی گفت: ظرفیت احداث شهرک انرژی در استان قزوین به‌وجود آمده، سرمایه‌گذاران آن انتخاب شده و به‌زودی با حضور وزیر نیرو کلنگ‌زنی می‌شود و در همین راستا واحدهای صنعتی باید با توجه به قوانین موجود در افق میان مدت برای سرمایه‌گذاری در آن برنامه‌ریزی داشته‌ باشند.

اعلایی استاندار قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین، ۳۰ فروردین‌ماه در نشست با جمعی از تولیدکنندگان و کارآفرینان استان قزوین، گفت: در سال ۱۴۰۱ در بسیاری از حوزه‌ها با مشکلات و مسائل متعددی روبه‌رو بوده‌ایم که این مسائل متوجه حوزه تولید هم شده بود ولی خوشبختانه واحدهای صنعتی استان خدمات خوبی را ارائه کردند که شایسته تقدیر است.

وی افزود: مجموعه مدیریتی استان در سال جدید سعی می‌کند نقش سیاست‌گذاری، حمایتی و نظارتی خود را در جهت ارتقای تولید و تسهیل مسیر حرکتی واحدهای تولیدی بهتر از سال گذشته اجرا کند تا بدین وسیله شاهد رونق تولید در استان باشیم.

این مسئول با بیان اینکه شنبه‌های هر هفته از ساعت ۱۶ تا ۱۸ پاسخگوی مطالبات و نیازهای صنعت‌گران خواهم بود، اظهار  کرد: مجموعه مدیران اقتصادی استان با انگیزه و انرژی درصدد برطرف کردن مشکلات و بهبود وضعیت اقتصادی استان و آماده استماع دغدغه‌های تولیدکنندگان هستند.

وی در پاسخ به یکی از دغدغه‌های مهم تولیدکنندگان در زمینه کمبود نیروی کار بیان کرد: در زمینه نیروی کار در افق پیش‌رو، علی‌رغم حساسیت‌هایی که در زمینه افزایش جمعیت در کشور ایجاد شده، با مشکلاتی روبه‌رو خواهیم شد و باید برای عبور از این بحران برنامه‌ریزی کرد.

استاندار قزوین گفت: از ظرفیت فعلی جهش مسکن می‌توان برای واحدهای صنعتی در جهت احداث واحدهای مسکونی برای نیروی کار خود استفاده کرد و می‌توان در نزدیکی محل کار مسکن کارگری احداث کرد که در صورت تحقق این موضوع انگیزه خوبی برای کارگران ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: ظرفیت احداث شهرک انرژی در استان قزوین به‌وجود آمده، سرمایه‌گذاران آن انتخاب شده و به زودی با حضور وزیر نیرو کلنگ‌زنی می‌شود و در همین راستا واحدهای صنعتی باید با توجه به قوانین موجود در افق میان مدت برای سرمایه‌گذاری در آن برنامه‌ریزی داشته‌ باشند.

اعلایی گفت: در حوزه مالیات، امسال آهنگ رشد تعیین سقف مالیاتی استان را کاهش داده‌ایم و عزم مجموعه مدیریتی استان بر این است که واحدهای تولیدی با معضلات کمتری در حوزه مالیات مواجه شوند.

وی با بیان اینکه در سال جدید، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با توان بیشتر در تعامل اتاق بازرگانی و دستگاه‌های حاکمیتی فعالیت خواهد داشت، اظهار  کرد: البته در سال گذشته این شورا دستاوردهای خوبی داشته است ولی به صورت کلی از اتاق بازرگانی انتظار بیشتری برای تسهیلگری ارتباطات، افزایش ظرفیت اقدامات مشترک، اعزام هیئت‌های تجاری، پذیریش هیئت‌های تجاری و برگزاری نمایشگاه‌های خارجی می‌رود و باید به صورت فعال‌تری در این حوزه‌ها اقدام کنند.

این مسئول گفت: ورود واحدهای صنعتی به جمع‎سپاری و روش‌های جدید تأمین مالی یکی از موضوعاتی است که در صورت تحقق بسیار مؤثر خواهد بود و انجمن‌ها و اتاق بازرگانی در این زمینه هم باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

استاندار قزوین در پایان بیان کرد: ظرفیت کشورهای خلیج فارس که به زودی فعالیت‌های اقتصادی آن آغاز می‌شود باید از سوی صنعتگران قزوینی مورد استفاده قرار گیرد و نباید این بازارها را از دست بدهیم، موضوعی که با توجه به پویایی نمایندگی وزارت خارجه در استان قزوین دور از ذهن نیست و باید عملیاتی شود.

انتهای پیام
captcha