معلم قرآن باید دارای صفات برجسته اخلاقی باشد
کد خبر: 4138151
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳

معلم قرآن باید دارای صفات برجسته اخلاقی باشد

قائم مقام جامعة‌القرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) با بیان اینکه یک معلم قرآن و دین باید تمام صفات برجسته مثبت اخلاقی را دارا باشد، اظهار کرد: معلمان هم‌چون شمع می‌سوزند و از خود نورافشانی می‌کنند تا به اطراف خود روشنایی ببخشند.

حجت الاسلام طباطبایی، قائم مقام جامعة‌القرآن الکریم و اهل‌البیت(ع)به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمدحسین طباطبایی، قائم‌مقام جامعةالقرآن، شامگاه، 12 اردیبهشت ماه، در مراسم تجلیل از معلمان قرآن در تبریز، با بیان اینکه یک معلم قرآن و دین باید تمام صفات برجسته مثبت اخلاقی را دارا باشد، اظهار کرد: معلمان هم‌چون شمع می‌سوزند و از خود نورافشانی می‌کنند تا به اطراف خود روشنایی ببخشند.

وی هم‌چنین با اشاره به جایگاه قرآن کریم در دین اسلام، افزود: خداوند متعال به دفعات مختلف، ارزش و جایگاه قرآن کریم را بیان فرموده‌اند. بر اساس تفاسیر مختلفی که از سوره الرحمن و سایر شواهد شرح یافته نیز این کتاب الهی، ارزش و جایگاه بسیار والایی دارد و حتی مقدم بر خلقت و بیان عنوان شده است.

طباطبایی، با اشاره به آداب معلم قرآنی، اظهار کرد: تلاوت صحیح همراه با صدای زیبا و با توقف از جمله موارد ابتدایی است که در قرآن کریم به آن اشاره شده و مهم است که یک قاری، قرآن کریم را زیبا و اثرگذار تلاوت کند.

این حافظ کل قرآن تاکید کرد: مرحله تربیت و تزکیه یک مرتبه بسیار والایی در بحث معلم قرآنی است و این معلم باید دارای صفات اخلاقی مثبت و به دور از صفات مذمون، منکر و ناپسند اخلاقی باشد.

وی افزود: به دفعات بسیاری در قرآن کریم نسبت به وجوه اخلاقی مثبت که یک معلم قرآن باید داشته باشد، اشاره شده که شامل برخورد درست، اخلاق مداری، دلسوزی می‌شود و یک معلم قرآن باید تجسم قرآن و هم‌چون قرآن ناطق و همواره در راه کسب علم باشد و سیره اهل بیت(ع) را اجرا کند.

قائم‌مقام جامعةالقرآن ادامه داد: معلمان قرآنی باید نعمتی که خداوند به آن‌ها داده است را قدر بدانند شاید برخی قدر این نعمت را نمی‌دانند اما این توفیق تربیت قرآنی نصیب همه نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha