افتتاح چند پروژه شهری در قزوین
کد خبر: 4138484
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

افتتاح چند پروژه شهری در قزوین

به مناسبت هفته شوراها چند پروژه در شهر قزوین از جمله پروژه ساختمان اداری منطقه نمونه گردشگری باراجین، نصب سردیس مفاخر قزوین در میادین، رونمایی از دیوارنگاره‌های مختلف و پروژه فرهنگسرای ناصرآباد با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال در سه طبقه شامل زیر زمین با کاربری ورزشی، کتابخانه و کلاس‌های آموزشی افتتاح شد.

میدان مینودر قزوین

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، مهدی صباغی، شهردار قزوین در مراسم افتتاح پروژه‌های شهرداری قزوین که به مناسبت هفته ملی شوراها چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت در ساختمان اداری منطقه نمونه گردشگری باراجین برگزار شد، اظهار کرد: منطقه نمونه گردشگری باراجین محل ارائه و معرفی قزوین به گردشگران است که تلاش شده فضایی ایجاد شود که بتواند قزوین را به شایستگی به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کند.

وی بیان کرد: پروژه ساختمان اداری منطقه نمونه گردشگری باراجین با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال در سه طبقه شامل ۱۵۰۰ متر زیربنا، ۵۰۰ متر محوطه‌سازی به مدت ۲۴ ماه اجرایی شد و به مرحله افتتاح رسید تا از این پس ادارات، ارگان‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها می‌توانند مراسم و همایش‌های خود را ضمن برخورداری از شادابی و نشاط در این فضا برگزار کنند.

این مسئول گفت: منطقه نمونه گردشگری باراجین از پروژه‌های نیمه‌کاره‌ای بود که مقرر بود تا پایان ۱۴۰۱ افتتاح شود اما به دلیل اجتناب از شتاب‌زدگی و پرهیز از کاهش کیفیت در هفته شوراها به مرحله افتتاح رسید.

وی افزود: شهرداری توجه ویژه به عمران و ساخت‌وساز دارد و سرعت را در اجرای پروژه‌ها لحاظ می‌کند تا وعده‌های داده شده در موعد مقرر به ثمر رسیده و برای استفاده در اختیار شهروندان قرار گیرد.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: تلاش ما بر آن است تا ابتدا فرهنگ دوست داشتنِ شهر قزوین را برای خود اثبات کرده و بعد به فرهنگ گردشگری بپردازیم تا بتوان فرهنگ و تمدن مردم متدین و فهیم قزوین را در کشور بسط و گسترش دهیم.

صباغی در پایان از افتتاح کمربندی آیت‌الله باریک‌بین به عنوان بزرگترین پروژه شهر قزوین در ماه آینده خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه بار سنگینی از دوش ترافیک شهر کاسته شده و شهروندان با طیب خاطر می‌توانند شمال تا جنوب شهر را در کمترین زمان و در ترافیکی سبک و روان طی کنند.

انتقال میدان میوه و تره‌بار به حاشیه قزوین

در ادامه برنامه مهدی مهدی‌خانی، عضو شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: امام‌خمینی(ره) شوراها را نماد مردم سالاری دینی دانستند که تبلور واقعی خرد جمعی برای اعتلا و توسعه شهرها و روستاها در حوزه مدیریت اصولی و خدمت‌رسانی هر چه شایسته‌تر به مردم در حوزه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و اجتماعی است که در سایه تعامل و همکاری و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها محقق می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور حل مشکل ترافیک در جنوب شهر به‌زودی میدان مرکزی میوه و تره‌بار قزوین به حاشیه شهر منتقل می‌شود.

این مسئول بیان کرد: علاوه بر انتقال میدان مرکزی شهر، راه‌اندازی ۱۲ میدان میوه و تره‌بار در شهر قزوین جزو مصوبات شهرداری قزوین است که با راه‌اندازی این میادین شاهد جمع‌آوری وانت بارهای موجود در حاشیه خیابان‌ها و کمک به بحث زیباسازی فضای شهری و حل برخی مشکلات ترافیک شهری خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات مهم شهرداری قزوین در حوزه کمک به ترافیک شهر در این دوره، راه‌اندازی بلوار آیت‌الله باریک‌بین موصوف به «کمربندی شرق قزوین» خواهد بود که با راه‌اندازی این پروژه به‌زودی شاهد گشایش زیادی در این خصوص خواهیم بود.

مهدی‌خانی در پایان گفت: بحث آزادسازی زمین‌های ارتش از دیگر موضوعات در دست اقدام شورای ششم است که خوشبختانه با تفاهم‌نامه‌ای که شهرداری با ارتش داشته در مسیر پیشرفت قرار دارد.

وی در پایان گفت: امروز علاوه‌بر پروژه ساختمان اداری منطقه نمونه گردشگری باراجین، نصب سردیس مفاخر قزوین در میادین، رونمایی از دیوارنگاره‌های مختلف و پروژه فرهنگسرای ناصرآباد با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال در سه طبقه شامل زیر زمین با کاربری ورزشی، کتابخانه و کلاس‌های آموزشی نیز افتتاح شد.

انتهای پیام
captcha