تمجید طاروطی از برپایی محافل رمضانیه قرآن در سراسر مصر
کد خبر: 4138514
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

تمجید طاروطی از برپایی محافل رمضانیه قرآن در سراسر مصر

عبدالفتاح طاروطی، قاری برجسته مصری و معاون شیخ القراء مصر از تلاش‌های وزارت اوقاف مصر در برپایی محافل رمضانیه ترتیل و تجوید قرآن، تواشیح‌خوانی و ابتهال دینی و هفته‌های فرهنگی در سراسر این کشور قدردانی کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «صدی البلد»، عبدالفتاح طاروطی ضمن سخنانی از «محمدمختار جمعه»، وزیر اوقاف مصر در برپایی محافل ترتیل و تجوید، تواشیح‌خوانی و ابتهال دینی و هفته‌های فرهنگی در ماه رمضان امسال در مساجد سراسر مصر تمجید کرد و گفت: اوقاف مصر در درخشان‌ترین دوران خود قرار داد.

وی در ادامه صحن‌های مساجد را بستری مهم برای ابراز تلاوت‌های زیبا و دلنشین و صوت‌های زیبا در زمینه ابتهالات دینی دانست و گفت: امسال صاحبان صوت‌های زیبا و اجرای ماهرانه، فضایی معنوی در ماه رمضان در مساجد ایجاد کردند و این فضای معنوی در اقدامی بی‌سابقه برای نخستین بار از سوی رسانه‌های دیداری و شنیداری پوشش داده شد.

این قاری برجسته مصری در ادامه به اعزام قراء و علما برجسته مصر به خارج از این کشور اشاره کرد و گفت: وزارت اوقاف مصر توانسته است قلب‌ها را با صدای دلنشین قاریان، اندیشه علما و اجرای زیبای مبتهلان گردهم آورد.

طاروطی در پایان مصر را سرزمین الازهر، قاریان و علما دانست و متعهد شد که خدمت‌گذار قرآن باشد و در مسیر خدمت به قرآن، مخلص و وفادار بوده و خود را وقف این کتاب الهی کند. 

انتهای پیام
captcha