ثبت ملی بافت تاریخی شیراز حداکثر تا خرداد انجام شود
کد خبر: 4139872
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۱
نصیری:

ثبت ملی بافت تاریخی شیراز حداکثر تا خرداد انجام شود

رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز بافت تاریخی را بخشی از هویت اسلامی و ایرانی این کلان‌شهر دانست و گفت: باید حداکثر تا خردادماه بحث ثبت ملی بافت تاریخی شیراز انجام شود.

مهدی نصیری، عضو شورای اسلامی شهر شیرازمهدی نصیری، ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در بافت تاریخی در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه در سال جاری بودجه‌ مناسبی برای احیای بافت تاریخی در نظر گرفته شد، گفت: امیدواریم دستگاه‌های دیگر اعم از دستگاه‌های استانی و کشوری در این قضیه همکاری لازم را داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه قطعاً احیای بافت تاریخی نیاز به هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف دارد، افزود: از سمت برخی از نمایندگان مجلس هم این قضیه دنبال می‌شود و باید حداکثر تا خردادماه بحث ثبت ملی بافت تاریخی شیراز انجام شود و وزارت میراث فرهنگی موظف است تا در این زمینه پیگیری جدی کند.

نصیری با تصریح اینکه جلساتی برای احیای بافت تاریخی و خدماتی که ارائه می‌شود، برگزار کردیم، گفت: امیدواریم بتوانیم بخشی از هویت اسلامی و ایرانی خود را بتوانیم حفظ کنیم؛ البته این کار به معنای رها کردن بافت تاریخی نیست.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: برای بافت تاریخی دو تفکر وجود دارد؛ برخی‌ها می‌گویند باید بافت را به همین شکل رها کنیم که قطعاً به مرور زمان و با فرسودگی‌های منازل و بارش باران خود به خود تخریب خواهد شد. به عنوان مثال طی روزهای اخیر به دلیل تخریب یک منزل مسکونی قدیمی در همین بافت، یک کودک فوت شد.

وی ادامه داد: کسانی که تأکید دارند بافت تاریخی شیراز را باید به حال خود رها کنیم تا به همین شکل باقی بماند، چه پاسخی در قبال فوت این کودک دارند که در اثر تخریب یکی از منازل فرسوده این بافت جان داد.

نصیری با تأکید بر اینکه ثبت ملی بافت تاریخی به ما برای احیا و حفظ بافت کمک شایانی خواهد کرد، گفت: به دنبال این هستیم تا کل بافت تاریخی شیراز و همان مساحت 360 هکتاری برای پیشبرد اهدافمان ثبت ملی شود.

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در بافت تاریخی تأکید کرد: ثبت ملی بافت تاریخی شیراز تمام دستگاه‌ها را پای کار آورده و کمک می‌کند تا بتوانیم از ظرفیت بافت برای توسعه بحث گردشگری در حوزه‌های مختلف مذهبی، تاریخی، ادبی و... استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha