سرعت در پاسخگویی به شبهات ضروری است
کد خبر: 4139898
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
مدیر شبکه جهانی ولایت:

سرعت در پاسخگویی به شبهات ضروری است

حجت‌الاسلام علوی، مدیر شبکه جهانی ولایت، گفت: در پاسخگویی به شبهات دینی در فضای رسانه، باید پاسخ به سرعت و به لحظه عمل شود تا متوجه چالشی نباشیم،

سرعت در پاسخگویی به شبهات ضروری استبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی ولایت، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجعفر علوی، مدیر شبکه جهانی ولایت، در جلسه هم‌اندیشی مراکز حوزوی پاسخگویی به شبهات که به میزبانی شبکه جهانی ولایت در سالن جلسات سلمان فارسی مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، ضمن معرفی اهداف و رویکردهای شبکه جهانی ولایت گفت: کار رسانه‌ای در بحث پاسخ به شبهات و مباحث دینی از جمله رویکردهای مهمی است که شبکه ولایت توجه جدی به این امر مهم را در چشم‌انداز پیش روی خود قرار داده است.
 
مدیر شبکه جهانی ولایت در ادامه تصریح کرد: امروزه متاسفانه نهادهای علمی و حوزوی در پاسخگویی به شبهات صرفا مخاطبین فارسی زبان را مورد توجه قرار می‌دهند و البته توجه به مخاطبین در عرصه بین‌الملل با گویش‌های متعدد هم باید مورد توجه مراکز پاسخگویی به شبهات باشد لذا در این زمینه موسسه جهانی ولایت این امر مهم را مورد توجه قرار داده است و در راستای گسترش این امر در صدد هم‌افزایی و همکاری با مراکز تخصصی در جهت پاسخگویی به شبهات است.
 
وی اضافه کرد: لازم است در عرصه تبیین مبانی دینی و معارف ناب محمدی صرفا توجه به مکتب تشیع نداشته باشیم بلکه باید دیگر مذاهب جهان اسلام را که در معرض آسیب‌ها و شبهات فرقه‌های نوظهور قرار دارند مسلح کنیم و نیاز است دایره کار را به‌صورت وسیع گسترش دهیم.
 
مدیرشبکه جهانی ولایت تسلط به مباحث علمی و زبان‌های مختلف و تجهیز به ابزارهای نوین را از رویکردهای مهم این مجموعه دانست و بیان کرد: شبکه ولایت ظرفیت عظیم در عرصه پاسخگویی به شبهات در زبان‌های مختلف را دارد که با توجه به اهیمت این امر مهم می‌طلبد در این امر فعالیت بیشتری به واسطه پشتیبانی نهادهای حوزوی همسو داشته باشد.
 
وی تصریح کرد: گسترش دایره فعالیت‌ها و توسعه زبانی از اهداف و رسالت‌های پیش روی این موسسه است لذا در زمینه پاسخگویی به شبهات نیاز است فعالین و نهادها و مراکز حوزوی در این عرصه دوره‌های تخصصی در بحث پاسخ به شبهات آشنایی با روش‌ها و مخاطب‌شناسی داشته باشند.
 
 علوی گفت: شبکه ولایت باید به همه زبان‌ها مسلط باشد و این امر به واسطه وجود ظرفیت عظیم رسانه‌ای ولایت و همراهی و هم‌افزایی مراکز حوزوی محقق خواهد شد.
 
مدیر شبکه جهانی ولایت ابراز کرد: امروزه جوامع بشری تشنه درک معارف ناب اسلام و معارف اهل بیت(ع) هستند، اما متأسفانه در این عرصه بیش از ۹۰ درصد زبان‌های جوامع بشری فاقد وجود تریبون شیعه در عرصه رسانه هستند، شبکه ولایت به واسطه هم‌افزایی و همکاری نهادهای علمی و مراکز ملی و بین‌المللی می‌تواند این حلقه مفقوده را حل و فصل کند.
 
وی در پایان ابراز کرد: در پاسخگویی به شبهات دینی در فضای رسانه، باید پاسخ به سرعت و به لحظه عمل شود تا چالشی نداشته نباشیم، لذا روش پیشگیری در مواجهه با شبهات بسیار مهم است تا مخاطب در معرض شبهات قرار نگیرد.
انتهای پیام
captcha