غرب و آمریکا دنبال کلونی‌سازی جهان بوده‌اند
کد خبر: 4140057
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
رئیس آکادمی نظامی فدراسیون روسیه:

غرب و آمریکا دنبال کلونی‌سازی جهان بوده‌اند

سپهبد ولادیمیر زارودنیتسکی، رئیس آکادمی نظامی فدراسیون روسیه گفت: سیاست کلی غرب و آمریکا بر این اساس بوده که کشورهای چند ملیتی را که بیشتر و بهتر قابل کنترل هستند، به نابودی بکشانند زیرا غرب همواره سیاست کلونی‌سازی جهان را دنبال کرده است.

غرب و آمریکا به دنبال کلونی‌سازی جهان بوده‌اند

به گزارش خبرنگار ایکنا، سپهبد ولادیمیر زارودنیتسکی، رئیس آکادمی نظامی فدراسیون روسیه طی نشست تخصصی «ژئوپلتیک و ژئواستراتژی هندسه نظم جدید جهانی» که امروز، 20 اردیبهشت در نخستین‌ روز از همایش بین‌المللی هندسه نظم جدید جهانی برگزار شد، تصریح کرد: به‌طور کلی سیاست کلی غرب و آمریکا کلونی‌سازی جهان بوده است. این روند بعد از سقوط اتحاد جماهیر شوروی شدت پیدا کرد و سیاست آمریکا نابودی کشورهای چند ملیتی است زیرا این کشورها قابل کنترل‌تر هستند.

رئیس آکادمی نظامی فدراسیون روسیه افزود: در عین حال آمریکا سیاست جعل واقعیات را در عرصه رسانه دنبال و برای افزایش هژمونی دلار به صورت مجازی ایجاد جذابیت کرده است.

وی افزود: در این میان سیاست روسیه توسعه بریکس [(BRICS) نام گروهی به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است که از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی کشورهای عضو برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده] بوده است. سیاست متعادلی که بر اساس معادلات، امنیت بین‌الملل و احترام متقابل است.

از راست، سپهبد ولادیمیر زارودنیتسکی، رئیس آکادمی نظامی فدراسیون روسیه

در ادامه این نشست، کارولین گالاکتروس، پژوهشگر از فرانسه گفت: واقعیت‌ها اساس روابط بین‌الملل را تشکیل می‌دهند و نمی‌توان با جعل واقعیات این کار را انجام داد.

کارولین گالاکتروس، پژوهشگر از فرانسه

وی گفت: بعد از سقوط شوروی دنیا وارد نوعی خلأ شد و آمریکا از این وضعیت استفاده کرد. در نتیجه قدرت‌طلبی آمریکا جهان وارد جنگ‌های بسیاری شد و حکومت‌هایی مانند عراق و لیبی سرنگون شدند.

 کارولین گالاکتروس افزود: در این میان ظهور چین و قدرت گرفتن کشورهایی مانند ایران شکل گرفت. دنیای جدید دنیایی چند قطبی و چند جانبه است و برای آمریکا دیگر شرایط مانند گذشته نیست.

این پژوهشگر فرانسوی گفت: به دلیل رویکرد نظامی‌گری آمریکا بسیاری از کشورها حتی متحدان این کشور در سی سال گذشته، اعتماد خود را به این کشور از دست داده‌اند، زیرا آمریکا تنها به فکر منافع ملی خود است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری باید گفت‌وگو داشته و تعصبات و ایدئولوژی را کنار گذاشت.

کیت تیان، پژوهشگر از چین نیز دیگر سخنران این نشست بود که در بیانات خود گفت: در خاورمیانه ایران، عربستان، امارات، مصر و ترکیه قدرت‌های اصلی هستند و این کشورها به تدریج سیاست‌های گذشته را کنار می‌گذارند و موجی از آشتی بین کشورها رخ خواهد داد.

غرب و آمریکا به دنبال کلونی‌سازی جهان بوده‌اند

وی افزود: کشورهای خاورمیانه فهمیده‌اند که برای توسعه اقتصادی باید محیط ژئوپلتیک بهتری داشته باشند که عربستان و ایران این مسئله را به خوبی را درک کرده‌اند. چین هم در این میان تلاش می‌کند نقش مثبت خود را در توسعه و ترویج دوستی در منطقه ادامه دهد.

ویکتور تومار، کارشناسی سیاسی از بلاروس هم در سخنانی گفت: در شرایط کنونی و با توجه به انقلاب‌های رنگی در اطراف روسیه تلاش شد انقلاب مشابهی برای سرنگونی دولت در بلاروس هم رخ دهد.

وی توضیح داد: در بلاروس از روش‌هایی که در گذشته استفاده شده بود بهره‌گیری شد و در برخی از آنها تغییراتی وجود داشت اما به دلیل اتحاد مردم به نتیجه نرسید. در شرایط کنونی آمریکا بعد از دوران درخشان گذشته خود دچار افول شده و شرایط دیگری در جهان رخ خواهد داد.

غرب و آمریکا به دنبال کلونی‌سازی جهان بوده‌اند

همایش بین‌المللی هندسه نظم جدید صبح امروز با حضور و سخنرانی محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و سخنرانی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی و میهمانان خارجی از کشورهای مختلف آغاز به کار کرد.
این همایش به مدت دو روز در محل دانشگاه دفاع ملی برگزار می‌شود و تا فردا، 21 اردیبهشت ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha