رونق اشتغال لرستان نیازمند کار جهادی است
کد خبر: 4140405
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

رونق اشتغال لرستان نیازمند کار جهادی است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم بنا بود استان لرستان در حوزه اشتغال ویژه دیده شود، گفت: رونق اشتغال لرستان نیازمند کار جهادی و راه‌اندازی واحدهای تولیدی تعطیل‌ شده است.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان،به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، امروز، ۲۲ اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد با دعوت همگان به تقوای الهی، گفت: انسان با تقوا در روز حساب و قیامت به جایی می‌رسد که هم خود وارد بهشت می‌شود و هم با شفاعتش ديگران را با خود به بهشت می‌برد.

وی با اشاره به اینکه تقوا درجاتی ازجمله تقوای عام، خاص و اخص دارد و با کرامت و شرافت ارتباط مستقیم دارد، افزود: اداره خانواده بر اساس اصول اسلامی، حاکمیت محبت، صفا و صمیمیت است.

شاهرخی با اشاره به اینکه خانواده باید کانون محبت و محلی برای رشد فضيلت باشد و برای اینکه کانون خانواده کانون محبت باشد زن و مرد باید اصول اخلاقی و انسانی را رعایت کند، افزود: یکی از مواردی که می‌تواند خانواده را به کانون محبت تبدیل کند، اولاد دار شدن زن و مرد است چراکه داشتن فرزند سبب استحکام پایه‌های زندگی و محبت است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه مردی را در ضیافت الهی راه می‌دهند که در خانواده با حسن خلق و مهربانی باشد، گفت: تندی، بدزبانی و بدرفتاری در خانواده به معنای دوری از رحمت الهی است کمااینکه باید آموزه‌های اهل‌بیت را در رفتار، اعمال و صحبت‌های خودمان پیاده کنیم.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری به اعتراض امام خمینی(ره) به کاپیتولاسیون و تبعید آن حضرت اشاره کرد و گفت: نسل جوان با تاریخ انقلاب اسلامی ایران آشنا شوند.

وی به روز بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی اشاره کرد و با بیان اینکه پاسداشت زبان فارسی باید از دوران کودکی آغاز شود، افزود: زبان فارسی زبان حماسه و عاطفه است و امامین انقلاب هر دو شاعر هستند لذا همه باید تلاش کنیم زبان فارسی را پاس بداریم کمااینکه تاسیس بنیاد سعدی بیانگر این است که جمهوری اسلامی ایران نسبت به پاسداشت زبان فارسی دارای برنامه است.

شاهرخی با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام صادق(ع) بر لزوم معرفی سیره و شخصیت این امام بزرگوار، گفت: در ابتدای معارفه به عنوان نماینده مقام معظم رهبری، وضعیت فرهنگی، اقتصادی، صنعتی همراه با پیشنهادات ارائه شده است و ایشان نیز دستوراتی فرمودند که پیگیری می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه لرستان بنا بود در بحث اشتغال ویژه دیده شده و اگر هم ویژه دیده شده هنوز عملیاتی نشده است، خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های فراوان صورت گرفته لرستان در حوزه اشتغال نیازمند توجه بیشتر است و راه‌اندازی واحدهای تولیدی باید تسریع شود که نمونه آن کارخانه فولاد لرستان است که خریداران آن فراوان هستند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با یادآوری اینکه مردم از بیکاری فرزندان رنج می‌کشند و این مشکل و گره مشکلات در جایی باید باز شود، گفت: رهبر معظم انقلاب بر پیشرفت همراه با عدالت تأکید دارد و نباید فقرا زیر پا له شوند که در این راستا نیازمند کار جهادی هستیم.

انتهای پیام
captcha