گلایه نماینده مردم مشهد در مجلس از کم‌کاری در اجرای قانون جوانی جمعیت
کد خبر: 4141454
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

گلایه نماینده مردم مشهد در مجلس از کم‌کاری در اجرای قانون جوانی جمعیت

فاطمه رحمانی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوع قانون جمعیت مشکلاتی داریم و هنوز اراده و عزم جدی در این حوزه اتفاق نیفتاده و در بهترین حالت 30 درصد از قانون مربوط به جمعیت اتفاق افتاده است.

فاطمه رحمانی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، فاطمه رحمانی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، امروز، 27 اردیبهشت‌ماه در نشست تخصصی «بررسی ابعاد فرهنگی و اجتماعی مسئله جمعیت» که در سالن همایش کاظمی آشتیانی سازمان جهاد‌دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اکنون در هفته ملی جمعیت هستیم و مدت 10 سال است که از سیاست‌های ابلاغی در موضوع جمعیت می‌گذرد و جهاددانشگاهی به‌عنوان مولود انقلاب پیشرو در موضوع جمعیت است.

وی افزود: سازمان جهاددانشگاهی سال‌ها در این حوزه مسئله‌شناسی کرده، به‌دنبال درمان ناباروری بوده و به این مسئله پرداخته که زوج ناباروری هم وجود دارد و با اشتیاق به‌دنبال فرزندآوری هستند و اگر این مسئله حل شود بخشی از مشکل در حوزه جمعیت حل خواهد شد.

رحمانی اظهار کرد: جهاددانشگاهی در فضایی که دیدگاه‌های فقهی همراه نبود، با همراه کردن دیدگاه فقها در موضوع درمان ناباروری ورود کرد، لذا ورود به این مسئله نشان از این دارد که جهاددانشگاهی پیش‌نگر و پیشرو است و مسائل را رصد و در زمان خود پیگیری می‌کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون جهاددانشگاهی به دانش فنی انجماد جنین دست یافته که نشان‌دهنده نگاه جدید جهاد به موضوعات پزشکی است. در اهمیت ضرورت جمعیت در واقع جهاددانشگاهی درگیر مسئله بوده، در این خصوص دغدغه‌مند است و کارهای علمی و دانش‌پایه بسیاری در این موضوع انجام داده است. از مؤلفه‌های اقتدار کشور نیز جمعیت جوان است، زیرا امنیت، نیروی کار، افق‌گشایی در علم و...  نیازمند جوانان پویا و خلاق است.

وی گفت: علاوه بر توسعه دانش پزشکی باید به بررسی ابعاد فرهنگی و اجتماعی هم پرداخته شود، چراکه مسئله جمعیت صرفاً یک مسئله در ابعاد مختلف است، لذا در این خصوص باید تمام ابعاد در نظر گرفته شود تا تلاش‌های این حوزه به بار بنشیند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست‌های اعمالی کاهش جمعیت در سال‌های گذشته بیان کرد: اگر هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها نباشد در این فرصت کم، برای جبران کم‌کاری که سال‌ها عامدانه و عالمانه صورت گرفته است نمی‌توان کاری از پیش برد.

رحمانی افزود: ابعاد مختلف موضوع جمعیت با رصد درست باید به‌صورت علمی بررسی شود تا بتواند ما را در دست‌یابی به اهداف مورد نظر کمک کند و خرسندم که این اتفاق از طریق جهاددانشگاهی که یک مجموعه علم‌پایه و دانش‌پایه است صورت می‌گیرد، ضمن اینکه جهاددانشگاهی خراسان رضوی در بیشتر زمینه‌ها پیشتاز بوده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوع قانون هم مشکلاتی داریم که هنوز اراده و عزم جدی در این حوزه اتفاق نیفتاده و در بهترین حالت 30 درصد از قانون مربوط به جمعیت اتفاق افتاده است و آنچه در خصوص بررسی موضوعات جمعیتی اتفاق می‌افتد باید براساس رصدهای مختلف، تحقیقات، مسئله‌شناسی و تدوین درست اتفاق افتد، زیرا مشکل جدی جامعه ما تغییر نظام معنایی و سبک زندگی و بسیاری از موضوعات در حوزه جمعیت نگرشی است که ضرورت دارد واکاوی جدید و علمی در این خصوص صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha