فضای گفتمان‌سازی برای جوانی جمعیت فراهم شود
کد خبر: 4142812
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

فضای گفتمان‌سازی برای جوانی جمعیت فراهم شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با تأکید بر حرکت به سمت گره‌گشایی ذهنی برای جوانی جمعیت، گفت: در سطح کشور باید فضای گفتمان‌سازی برای جوانی جمعیت فراهم شود.

زهرا یقطین، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، زهرا یقطین، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس امروز، 2 خرداد در نشست با دانشجویان بانوی بسیجی دانشگاه‌های شهر شیراز به طرح‌های مختلف حوزه زنان اشاره کرد و گفت: در مورد جوانی جمعیت نباید فرصت‌ها را از دست دهیم چراکه در صورت رفتن جامعه به سمت پیری، نیروی جوانی نیست که زیرساخت‌های حوزه نشاط و رفاه را برای استفاده فراهم کند.

وی با تأکید بر حرکت به سمت گره‌گشایی ذهنی برای جوانی جمعیت، به رویداد جوانی جمعیت اشاره کرد و افزود: در سطح کشور باید فضای گفتمان سازی برای جوانی جمعیت فراهم می‌شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به ضعف دانش و امکانات مالی در حوزه جوانی جمعیت اضافه کرد: بخشی از وام‌های تسهیلات فرزندپروری و حتی وام‌های زوج‌های نابارور هم به صورت اندک اختصاص داده شد.

یقطین در ادامه با اشاره مباحث مسکن و واگذاری ۲۰۰ متر زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا از آبان ۱۴۰۰ گفت: استان فارس با تدبیر استاندار محترم نسبت به سایر استا‌ن‌ها پیشتاز بود.

وی تصریح کرد: در شهر شیراز با مشکل مواجه شدیم که برای حل آن، زمین‌های اطراف اکبرآباد مدنظر قرار گرفت چرا که در شهر شیراز به سمت مرتفع‌سازی پیش رفته است و از دی‌ماه سال قبل تاکنون ۱۸۰ پرونده مشخص شده که زمین فرد در چه مکانی باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به برگزاری موفق طرح جت بیان کرد: این طرح به عنوان بزرگترین جشنواره تبیین موضوع عفاف و حجاب در سطح کشور در حوزه دانش‌آموزی شناخته شده است.

یقطین با بیان اینکه در طرح جت به دنبال ایجاد حلقه‌های میانی مدرسه بودیم، اضافه کرد: مخاطب طرح دانش‌آموزان مذهبی بودند که باید به آن‌ها روش‌های مختلف پاسخگویی به شبهات را ارائه دهیم.

وی با تصریح اینکه حدود ۴ هزار تیم دختر و پسر در طرح جت مشارکت کردند، افزود: این افراد به عنوان آینده‌سازان جامعه، در متوسطه اول سرمایه‌گذاری کردیم تا به شبهات مربوط به حجاب مسلط شوند.

انتهای پیام
captcha