اتحادیه مؤسسات کرمانشاه به دنبال دریافت کد حقوقی پیش‌دبستانی قرآنی + صوت
کد خبر: 4145032
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
سلیمی خبر داد:

اتحادیه مؤسسات کرمانشاه به دنبال دریافت کد حقوقی پیش‌دبستانی قرآنی + صوت

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمانشاه از پیگیری برای دریافت کد حقوقی واحد از آموزش و پرورش خبر داد تا اینگونه‌ رابط میان آموزش و پرورش برای اعطای مجوز تأسیس پیش‌دبستانی به مؤسسات قرآنی استان باشد.

پیمان سلیمی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کرمانشاه

پیمان سلیمی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به گزارشی اجمالی از فعالیت‌های اتحادیه در سطح استان اظهار کرد: همزمان با دهه کرامت، برنامه‌های مؤسسات در سطح استان، شامل اجرای محافل قرآنی با دعوت از قاریان استانی و جشن‌های امام رضایی، جشن پایان دوره پیش‌دبستانی‌های قرآنی استان، همراه با تجلیل از 21 مدیر مؤسسه قرآنی که دارای پیش‌دبستانی هستند، بوده است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال اخذ کد حقوقی واحد برای اتحادیه، از سوی آموزش و پرورش به منظور برگزاری دوره‌های پیش‌دبستانی در مؤسسات قرآنی هستیم، ادامه داد: به دلیل اینکه بسیاری از مؤسسات قرآنی دارای مقطع پیش‌دبستانی هستند، برگزاری آن نیازمند اخذ مجوزها و هماهنگی‌های لازم است که طی جلسات با زهرا نجار، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان، قول‌ همراهی دریافت کردیم.

سلیمی اضافه کرد: با دریافت این کد حقوقی واحد، اتحادیه، مرکز ارتباط بین مؤسسات قرآنی استان و آموزش و پرورش استان خواهد شد. جلسات دیگری طی هفته آینده برای نهایی‌سازی این امر انجام می‌شود که در صورت توافق، کرمانشاه می‌تواند به عنوان استان پایلوت در کشور شناخته شود.

اجرای طرح بشری در تیرماه

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح‌ ابلاغی ارشاد اضافه کرد: طرح آموزش نوین قرآن کریم با عنوان «بشری» با اعلام فراخوان ثبت‌نام از میان علاقه‌مندان و مراجعه به مؤسسات مجری، از 12 تا 15 تیرماه برگزار می‌شود. طرح‌ بشری با همراهی علی صفدری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و محسن کرمیان، معاون قرآنی ارشاد استان در حال انجام است.

سلیمی با اشاره به طرح‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان و تعامل اتحادیه کرمانشاه با این سازمان، بیان کرد: طی جلسه‌ای که با حجت‌الاسلام ابوذر قوره‌جیلی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه داشتیم، تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد و طی آن اتحادیه استان برای اجرای طرح‌های تبلیغات اسلامی توسط مؤسسات استان به عنوان حلقه واسط نقش‌آفرینی خواهد کرد.

وی ادامه داد: سه طرح را با سازمان تبلیغات اسلامی استان در حال همکاری هستیم؛ طرح تربیت معلم مفاهیم قرآن کریم، طرح تربیت استعدادهای قرآنی ویژه پسران 9 تا 14 سال در حوزه قرائت تقلیدی (اجرا در اوایل تابستان) و برگزاری دوره توانمندسازی مدیران مؤسسات قرآنی در تابستان امسال است.

فرایند راه‌اندازی مرکز تخصصی نیکوکاری قرآنی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کرمانشاه اضافه کرد: همچنین در کنار این طرح‌ها طی جلسه‌ای که با محمد منتظرحجت، مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمانشاه داشتیم، مقرر شد تا برای نخستین بار در استان، کارگاه تولید محتوا ویژه مدیران و مربیان قرآنی استان در تابستان کلید زده شود.

کد

سلیمی درباره فرایند راه‌اندازی مرکز تخصصی نیکوکاری قرآنی اضافه کرد: کارها و روند راه‌اندازی این مرکز طی تعامل با کمیته امداد استان کلید خورده است. اسامی هیئت اجرایی و هیئت مدیره این مرکز به کمیته امداد معرفی شده و منتظر تأیید نهایی هستیم. امیدواریم با راه‌اندازی چنین مرکزی که همراهی کمیته امداد موجب اعتباربخشی آن است، بتوانیم شاهد نتایج و اتفاقات خوب در عرصه قرآنی باشیم.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی کرمانشاه در پایان از بهره‌مندی بیش از 800 نفر از مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی سطح استان از بیمه صندوق اجتماعی خبر داد.

انتهای پیام
captcha