برنامه‌ دشمن برای انتخابات؛ القای یأس و بی‌ایمانی در جامعه
کد خبر: 4146581
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
خطیب جمعه تهران بیان کرد:

برنامه‌ دشمن برای انتخابات؛ القای یأس و بی‌ایمانی در جامعه

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: سال 1402 سال دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است و هدف دشمن در امسال پمپاژ یأس و بی‌ایمانی در جامعه است. برای هر دو برنامه دارند و بمباران را از همین الان آغاز کرده‌اند و با پیاده‌نظام آگاه و ناآگاه خود قطعاً ولایت فقیه را بیش از قبل مورد هجمه قرار می‌دهند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، امروز، 19 خرداد در خطبه اول نماز جمعه تهران با اشاره به مناسک حج گفت: حال و هوای کشور، حال و هوای حج است و برخی رفته‌اند و برخی هم در حال رفتن به حج. درباره این برنامه عظیم در متن آیات قرآن کریم به حجاج توصیه شده آنچه را که باید از این سفر برداشت کنند، تقواست و تقوا توشه آخرت است.

وی افزود: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه فرموده‌اند شما را صدا زده‌اند و شما در سفر هستید و از این زیستگاه موقت توشه بردارید و بارتان را سبک کنید و بهترین توشه‌ای که برای سفر آخرت مناسب است را بردارید.

خطیب جمعه تهران با اشاره به اهمیت مسئولیت اجتماعی گفت: باید مسئولیت‌پذیر باشیم و همیشه در فکر انجام مسئولیت‌هایی باشیم که بر عهده ماست. مسئولیت اجتماعی یکی از ویژگی‌های زندگی مؤمنانه است. با توجه به مسئولیت‌ستیزی و مسئولیت‌گریزی که در زمانه ما وجود دارد مناسب است گفتارهایی حول این محور مطرح شوند و از ائمه جمعه و فقها می‌خواهیم در این بارها مباحثی را مطرح کنند.

حاج‌علی‌اکبری در ادامه افزود: انسان و مسئولیت بحث مهمی است. در فرهنگ جهان‌بینی توحیدی مسئله مسئولیت با انسان عجین است، یعنی انسان مسئول است و مبانی این مسئولیت را خداوند در ساختار وجودی انسان قرار داده و خداوند به انسان‌ها قدرت اختیار و انتخاب و قدرت تعقل داده است. اعطای مقام شامخ خلافت الهی امانت بزرگی است که به انسان تقدیم شده است. همچنین خدای متعال این حجت را هم تکمیل کرد که در هر زمانی پیامبری را از بین مردم برگزید و این نشان می‌دهد هدایت الهی هیچگاه تعطیل نشده و اوج این هدایت به وسیله پیامبر اعظم(ص) انجام شد و در اختیار بشریت قرار گرفت.

عرصه‌های مسئولیت‌پذیری

وی با بیان اینکه عرصه‌های مسئولیت‌پذیری بسیار گسترده است و در چهار محور قابل شناسایی است، اظهار کرد: اول مربوط به ارتباط ما با پروردگار متعال است و مسئولیت ما شناخت خدا و عبادت او و اطاعت از اوست و در قرآن کریم از آن به عنوان عهد و میثاق یاد می‌شود و این اصل مسئولیت است و بر سایر عرصه‌ها سایه می‌اندازد. دوم مربوط به ارتباط ما با خویشتن است و در اینجا مسئولیت انسان اول خودشناسی و خودسازی است و هر کسی باید نسبت به ساختن خود اهتمام داشته باشد. سوم هم مربوط به ارتباط با جهان آفرینش است و در این زمینه خداوند از تعبیر تسخیر استفاده کرده و گفته همه چیز را در اختیار انسان قرار داده‌ام و لذا ما در برابر آفرینش الهی و زمین و زیستگاه مسئولیت داریم و از این مسئولیت به عنوان سازندگی زمین تعبیر شده است. محور چهارم هم مربوط به ارتباط بین ما با جامعه است؛ خداوند انسان را یک موجود اجتماعی خلق کرده و بخشی از منافع انسان در گروی زیست اجتماعی اوست و زیست اجتماعی انسان مسئولیت اجتماعی را به وجود می‌آورد. جلوه‌گاه مسئولیت اجتماعی در عرصه زندگی اجتماعی و ارتباط ما با دیگران است.

به گفته رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، این چهار اصل می‌تواند آکنده از ساختن و عمل صالح و حسنات و حیات طیبه باشد و اگر رعایت و اجرایی شوند زندگی شیرینی نصیب انسان خواهد شد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در خطبه دوم با اشاره به رونمایی از ابرموشک هایپرسونیک فتاح گفت: این موشک در دل شیاطین لرزه انداخت و از پاسداران انقلاب اسلامی به خاطر اینکه چنین چشم‌روشنی به ملت و رهبر معظم انقلاب اسلامی دادند و موجب خشنودی شد و توطئه‌های آمریکا را خنثی کردند و ان‌شاءالله با قوت این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد، تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به 14 خرداد اظهار کرد: حضور پرشور مردم در حرم مطهر امام خمینی(ره) را باید نوعی تجدید میثاق و تجدید عهد تلقی کرد که در زمانه حاضر اتفاق می‌افتد. از رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنیم که 33 سال است در جوار مضجع بنیانگذار کبیر انقلاب و در خدمت عاشقان، امام خمینی ما را روایت می‌کنند. به حق روایت ایشان کامل‌ترین و جامع‌ترین روایت‌هاست و باید قدر اینها را بدانیم. ایشان از گنجینه و اندیشه امام راحل به خوبی غبارزدایی می‌کنند و پرده‌ها را کنار می‌زنند و واقعاً رهبر انقلاب شاگرد اول امام راحل بودند و هستند و در طول رهبری‌شان در این مسیر قرار داشته و قرار دارند.

ضربه‌هایی که دشمنان از ما خرده‌اند از ایمان و امید ما بوده

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری ایمان و امید را دو عامل نرم‌افزاری و موتور محرک و پیشران حرکت هر جامعه توصیف کرده‌اند، گفت: علت انتخاب این دو آن است که این دو عامل نرم‌افزاری تحول ملی و منطقه‌ای و جهانی ما را رقم زد و امروز بیش از همه چیز در معرض حمله دشمنان قرار دارند و این اصل مسئله است و اگر ملت ایمان و امید خود را حفظ کند حتماً خواهد توانست فتوحات تازه‌ای داشته باشد و به اهداف بزرگ انقلاب اسلامی دست پیدا کند. ضربه‌هایی که دشمنان از ما خرده‌اند از ایمان و امید ما بوده و از این به بعد هم همین خواهد بود.

حاج‌علی‌اکبری یادآور شد: روزهای سخت را به یاد آورید روزهایی که رژیم ستم‌شاهی به وجود آورد و فقط نور ایمان و امید بود که به ملت قوام و دوام داد و منجر به پیروزی علیه این رژیم شد. یا جنگ تحمیلی را به یاد آورید و اگر امید و ایمان نبود در آن پیروز نمی‌شدیم. پیروزی در برابر داعش وحشی و پیروزی حزب‌الله و موفقیت در عرصه‌های هسته‌ای و موفقیت در برابر بیماری کرونا و فتنه‌ها و صدها معرکه دیگر با ایمان و امید محقق شده‌اند.

وی بیان کرد: تمام حیله‌های دشمن خنثی شده و وقتی می‌بیند کاری نمی‌تواند بکند، این دو عامل مهم نرم‌افزاری را هدف قرار داده است و با جنگ نرم به دنبال آسیب زدن به ایمان و امید مردم است. دشمن تضعیف مبانی اعتقادی و غلبه گفتمان مادی‌گرایی و دنیاطلبی بر گفتمان دین و کاهش عفت و گسترش فحشا و فساد و عادی‌سازی طلاق و کم‌رنگ کردن یاد امام و شهدا را در دستور قرار داده و با تمام توان و با استفاده از ظرفیت رسانه در این عرصه‌ها می‌تازند. همچنین با عادی‌انگاری بسیاری از موفقیت‌ها و کوچک شمردن دستاورها و گسترش فساد سیستمی و زیر سؤال بردن کارآمدی نظام و ایجاد درگیری و تفرقه میان مردم و نیروهای انقلاب، در راستای تضعیف امید برآمده است.

هدف اصلی دشمن بدون تردید نسل جوان است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: هدف اصلی دشمن بدون تردید نسل جوان ماست و در این حوزه مسئولان مسئولند و مسئولیت آنها ده‌ها و صدها برابر ملت است و باید برای مقابله با این توطئه‌ها نقاط قوت را به میدان آورد و نقاط ضعف را برطرف کرد تا از ایمان و امید نسل جوان صاینت شود.

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه برای صیانت از ایمان و امید مردم باید کارهای منطقی و اصولی انجام شود، تأکید کرد: ترویج معارف دفاع مقدس و پیگیری جدی تحول بنیادین در آموزش و پرورش و ترویج فضیلت‌ها در محیط عمومی و صیانت از خانواده و خانواده‌سازی سرفصل‌های اصلی هستند و از طرف دیگر جدی گرفتن بیش از پیش جهادتبیین، چون تبیین مستند و هنرمندانه برای جوانان خیلی مهم است. مبارزه عبرت‌آموز و شدید با مفاسد اقتصادی و اهتمام به اصلاح نظام اداری کشور و بهبود معیشت عمومی در این عرصه حائز اهمیت هستند.

وی ادامه داد: اینها موضوعاتی است که امید ملی ما را تقویت خواهد کرد. سال 1402 سال دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است و هدف دشمن در امسال پمپاژ یأس و بی‌ایمانی در جامعه است. برای هر دو برنامه دارند و بمباران را از همین الان آغاز کرده‌اند و با پیاده‌نظام آگاه و ناآگاه خود قطعاً ولایت فقیه را بیش از قبل مورد هجمه قرار می‌دهند به خاطر زدن مجلس خبرگان، و ناامیدی و بن‌بست‌نمایی را بیشتر دنبال می‌کنند برای زدن مجلس شورای اسلامی. ولی ان‌شاءالله به توفیق الهی با همت ملت و دولت و با تشکیل شبکه‌های به هم پیوسته اجتماعی در فضای حقیقی و مجازی از سوی جوانان مؤمن و انقلابی، نقشه‌هایشان نقش برآب خواهد شد. البته در اینجا عرض می‌کنم همه ما مسئولیم ولی مسئولیت مسئولان مضاعف است.

امام جمعه موقت تهران در پایان از رئیس جمهور به خاطر انجام سفرهای استانی تقدیر و تشکر کرد و از او خواست سفرهای منطقه‌ای به هر یک از شهرستان‌های استان تهران داشته باشد.  

انتهای پیام
captcha