آیین روز زیارتی امام رضا(ع) در محافل عمومی یزد برگزار شود
کد خبر: 4146593
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

آیین روز زیارتی امام رضا(ع) در محافل عمومی یزد برگزار شود

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به 23 ذی‌القعده روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع)، پیشنهاد عمومی شدن زیارت امام رضا در مجالس و برنامه‌های مختلف را مطرح کرد و گفت: باید دستگاه‌های متولی فرهنگی و اجتماعی برای تحقق این موضوع اهتمام داشته باشند.

سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 19 خردادماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در چهاردهم خرداد در کنار مرقد امام و تجلیل از معمار کبیر انقلاب که با حضور پر شور مردم همراه بود اظهار کرد: جمعیتی که در این مراسم با وجود گرمای هوا و کمبود وسیله ایاب و ذهاب در شهرهای مختلف حضور یافته بودند، بسیار ارزشمند و حاوی پیام بود.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب درباره وظیفه مردم در این مقطع از زمان به دو مؤلفه ایمان و امید اشاره کردند که متأسفانه دشمن هر دو را هدف قرار داده و باید در این عرصه هوشیارانه و با بصیرت عمل کنیم. دشمن ایمان را با پوشش‌ها و حرکت‌های نامناسب با فعل‌ها و رفتارهای غیر مؤمنانه هدف قرار داده و از دیگر سو امید را هم مورد هجمه قرار داده است، در حالی که دولت سیزدهم در مدت فعالیت خود، کارهای بزرگی انجام داده است که می‌توان به حل مشکل واکسن کرونا و راه‌اندازی مجدد بیش از سه هزار کارخانه که در حال تعطیلی و نیم تعطیل بودند، اشاره کرد.

مدرسی، بیمه رایگان بیش از 6 میلیون نفر که در ده‌ها سال بیمه نبودند، اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان بعد از 11 سال غفلت، کلنگ‌زنی انتقال آب از خلیج فارس به یزد، افزایش قراردادهای تجاری با کشورهای همسایه به مقدار بیش از 10 برابر، لغو سند ضد قرآنی 2030 که هدفش نابودی اخلاق، فرهنگ و دین بود، اجرای قرارداد 25 ساله ایران و چین با اقتدار هر چه تمام، کاهش پنج درصدی مالیات مراکز تولید که باعث شد تولید افزایش پیدا کند و انگیزه تولیدکنندگان نیز بالا برود از دیگر اقدامات مهم این دولت برشمرد و افزود: این در حالی است که 20 تا 22 درصد از مالیات‌های سال قبل که وصول می‌شد در بودجه می‌آمد و همه هم معمولاً از دهک‌های پایین پرداخت می‌کردند اما در حال حاضر 52 درصد در بودجه است که تمرکز روی متمولان است نه دهک‌های پایین و مالیات دهک‌های پایین بخشیده شده است. تخلیه صدها تن کالای موردنیاز مردم از دیگر اقدامات است، جریان موشک فتاح را باید مورد اشاره قرار داد که چهار کشور بیشتر به آن دسترسی ندارند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به احداث مسکن ملی برای دهک‌های یک تا چهار گفت: این اقدام با تسهیلات خوبی در حال انجام بوده و اقدام ماندگار دیگری از سوی دولت است، سفرهای استانی و کاهش آمار بیکاری در استان، بحث سه فرزندی و اهدای زمین به این خانواده‌ها و انتقال مقتدرانه نفت به کشورها و جلوگیری از فعالیت دزدان دریایی، رساندن بدهی خارجی از بالای 9 میلیارد دلار به زیر هفت میلیارددلار از اقدامات قابل تقدیر دولت است.

وی ادامه داد: با این همه اقدام همچنان مردم مشکلاتی جدی دارند اعم از فرهنگی، معیشتی و درمانی و مخصوصاً بازار خودرو که به هیچ شکلی خودروهای خارجی وارد نمی‌شود و لازم است در این عرصه اقدام نتیجه بخش و با اثرات مداوم صورت گیرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به 23 ذی‌القعده روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع)، پیشنهاد عمومی شدن زیارت امام رضا در مجالس و محافل و برنامه‌های مختلف را مطرح کرد و گفت: باید دستگاه‌های متولی فرهنگی و اجتماعی برای تحقق این موضوع اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام
captcha