حجم اعتبارات، پاسخگوی ایده‌های قرآنی نیست
کد خبر: 4146963
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

حجم اعتبارات، پاسخگوی ایده‌های قرآنی نیست

حسن سلمانی گفت: حجم اعتبارات در مقایسه با حجم برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی کم بوده و این امر باعث کاهش سرانه حمایت از فعالیت‌های آموزشی و تبلیغی و ترویجی می‌شود.

حسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیحسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در خصوص اعتبارات ابلاغی برای اجرای فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: 210 میلیون تومان اعتبار از طرف اداره امور قرآنی برای فعالیت‌های قرآنی 1401 و رمضان امسال به مؤسسات و تشکل‌های قرآنی تخصیص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه این مبلغ به‌منظور برگزاری کلاس‌ها، جشنواره‌ها، مسابقات، فعالیت‌های آموزشی، تبلیغی و ترویجی و محافل قرآنی اختصاص پیدا کرد، افزود: این مبلغ برای فعالیت‌های شاخصی اختصاص پیدا کرد که در سامانه اداره امور قرآنی ثبت شده بود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هر سال بابت فعالیت‌های ثبت‌شده اعتباری در نظر گرفتیم، تصریح کرد: حجم اعتبارات در مقایسه با حجم برنامه‌ها و فعالیت‌ها کم بوده و باعث می‌شود مجبور شویم در میان تمام حمایت‌ها، سرانه حمایت از فعالیت‌های آموزشی و تبلیغی و ترویجی را کاهش دهیم که معضل بزرگی است.

سلمانی با بیان اینکه مشکل این است که مجبوریم سرانه حمایت از مؤسسات را به‌دلیل حجم کم اعتبارات کاهش دهیم، گفت: اگر قرار باشد تمام فکرها و ایده‌ها را پیاده‌سازی کنیم باید اعتباری دو تا سه برابر آنچه در سال گذشته داشته‌ایم تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه سال گذشته از محل اعتبارات استانی سه میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار جذب کردیم، اظهار کرد: همچنین از محل اعتبار ابلاغی تهران دو میلیارد و 672 میلیون ریال اعتبار جذب کردیم و جمع اعتبار جذب شده شش میلیارد و 272 میلیون ریال بوده است که این رقم به نسبت سال‌های گذشته رقم خوبی است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به رابطه حجم اعتبارات با فعالیت‌ها و برنامه‌ها افزود: برای امسال درخواست اعتبار حدود 9 میلیارد و 800 میلیون ریالی داشته‌ایم که اگر محقق شود افزایش خوبی نسبت به سال 1401 داشته‌ایم.

سلمانی بیان کرد: درخواست ما از مؤسسات و تشکل‌های قرآنی این است که فعالیت‌های آموزشی، تبلیغی و ترویجی را در سایت اداره امور قرآنی ثبت کنند تا هم گزارش فعالیتی برای خود داشته و هم حمایت لازم صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha