جهاد تبیین و سیاست «اقناع‌سازی ملی»؛ گام نخست برای امیدآفرینی + صوت
کد خبر: 4147098
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۹
ترقی بیان کرد:

جهاد تبیین و سیاست «اقناع‌سازی ملی»؛ گام نخست برای امیدآفرینی + صوت

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی جهاد تبیین برای رفع شبهات شکل‌گرفته توسط دشمنان در ذهن جامعه نسبت به آینده کشور و اتخاذ سیاست «اقناع‌سازی ملی» را گام اول در ایجاد امید در مردم خواند و گفت: تبلیغ و معرفی کارهای بزرگ انجام شده در کشور، تشریح مجموعه راهکارها و برنامه‌های عینی برای مشکلات اقتصادی و عمل به وعده‌ها را گام‌های بعدی دانست که تضمین‌کننده امید و ایمان مردم به آینده روشن کشور است.

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره تأکید رهبر انقلاب بر امیدآفرینی به منزله یک راهبرد در مقابل تلاش دشمنان برای امیدزدایی در جامعه گفت: هر جامعه‌ای برای رشد، پیشرفت و پویایی خود نیازمند امید است و باید آینده روشنی را پیش روی خود ترسیم کند تا بتواند به حیات سیاسی و اجتماعی خودش ادامه دهد و اگر این امید و آینده روشن تضعیف شود، آن جامعه دچار اختلال و فروپاشی می‌شود و لذا برای جلوگیری از این رکود و فروپاشی در جامعه باید زمینه لازم برای امیدآفرینی و از بین رفتن فضای یأس اجتماعی فراهم شود.

وی افزود: یکی از اهداف دشمنان در جنگ نرم علیه نظام اسلامی، تبدیل کردن امید به آینده روشن کشور به ناامیدی و تاریک‌بینی در جامعه است و اگر این اتفاق بیفتد جامعه انگیزه‌های خود را برای حرکت از دست می‌دهد. در حقیقت دشمن به دنبال آن است اعتماد به نفس ملت ایران را که برخاسته از ایمان و امید است و موجب موفقیت‌های بسیار شگرف شده، تضعیف کرده تا ملت ایران نتواند در مسیر ساخت ایران قوی گام بردارد. 


بیشتر بخوانید:


این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: تأکید مجدد رهبر انقلاب بر روی امیدآفرینی در کنار تقویت ایمان، یادآور این نکته است که در زمانی که دشمن در تلاش برای تضعیف و تغییر باورهای دینی و ملی مردم و کاهش امید به آینده است، باید تمام تمرکز مسئولان و جریان‌های سیاسی بر روی امیدآفرینی باشد و این یک امر شعاری نیست بلکه به واسطه ظرفیت‌های عظیم انسانی و مادی از یکسو و اراده الهی برای موفقیت انقلاب اسلامی از سوی دیگر کاملا امکان‌پذیر است و باید این فضای امیدوارانه را برای مردم به خوبی تبیین کرد.

ترقی تصریح کرد: در این مسیر نباید اجازه داد بعضی از کسانی که به علت حسادت یا کنار گذاشته شدن از قدرت، تجدیدنظرطلب شده و سعی در ترسیم یک تصویر سیاه از آینده کشور دارند و کاملاً تحت تأثیر القائات و جنگ روانی دشمنان، تحلیل‌های غلط به جامعه ارائه می‌دهند، فضای عمومی را در اختیار گرفته و ناامیدی را تزریق کنند. در این راستا ضروری است جبهه انقلابی با ارائه واقعیت‌های روشن و مستند، روند رو به جلوی کشور علیرغم تمامی تحریم‌ها و فشارها را نشان داد.

یک تصور غلط برای افزایش مشارکت در انتخابات

ترقی درباره برخی تحلیل‌ها درباره اجازه ورود به برخی چهره‌های سیاسی برای افزایش تمایل مردم به مشارکت در انتخابات گفت: مردم دیگر به برنامه‌ها و راهکارهای نامزدها توجه دارند تا چهره‌ها و شخصیت‌ها و اسم‌ها. غالب چهره‌هایی که تاکنون در صحنه و میدان سیاسی بوده‌اند، آزمایش خود را پس داده‌اند و مشخص شده کدام یک در مسیر منافع ملت و حل مشکلات جامعه بوده و کدام یک نیز نبوده‌اند و لذا جامعه با کارنامه آنها آشنایی دارد و به صرف یک اسم و عنوان وارد صحنه مشارکت نمی‌شود. 

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه بیان کرد: مردم چون به دنبال تغییر و تحول و ارتقای کارآمدی هستند، به دنبال  نامزدهایی می‌روند که برنامه و راهکار مشخصی برای حل مشکلات ارائه کنند که قابل اجرا باشد. لذا این تصور که با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی، افزایش مشارکت مردم در انتخابات مستلزم ورود چهره‌های شکست‌خورده و امتحان‌پس داده پیشین و عبور از اصول انقلابی و تسامح شورای نگهبان در بررسی صلاحیت این افراد است، کاملاً غلط است و اتفاقاً کشور را از حرکت رو به جلو و امیدوارانه‌ای که از آغاز دولت سیزدهم شروع شده، به عقب می‌برد.

سهم عوامل داخلی و خارجی در امیدزدایی

ترقی درباره سهم عوامل داخلی و خارجی در تضعیف امید جامعه گفت: بیش از 80 درصد عوامل امیدآفرین مربوط به داخل کشور و حدود 20 درصد مربوط به تبلیغات بیگانگان و القائات دشمن است. اولین اقدام داخلی تبیین شبهات و ابهامات شکل‌گرفته در ذهن مردم توسط دشمن با جهاد تبیین است و باید از تریبون‌ها و ابزارهای مختلف برای رفع این ابهامات استفاده کرد و یک سیاست «اقناع‌سازی ملی» را در دستور کار قرار داد. 

وی ابراز کرد: اقدام مهم دوم تبلیغ و معرفی کارهای بزرگ انجام شده در کشور است. از آنجا که مردم و نسل جوان دچار برخی مشکلات معیشتی مربوط به سفره روزمره زندگی هستند، سایر پیشرفت‌های بزرگ نظام در عرصه‌های دیگر توجه آنها را به خود جلب نکرده و به نوعی گرانی‌ها و کمبودهای معیشتی باعث غفلت از توجه به سایر موفقیت‌ها شده و لازم است با تبلیغات وسیع و روشنگری‌های گسترده مردم نسبت به تمام ابعاد پیشرفت‌ها و نقاط قوت کشور آگاه شوند و اینگونه تصور نکنند که کشور هیچ دستاورد و پیشرفتی نداشته است. 

کد

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان اظهار کرد: حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به تعبیر رهبر انقلاب شدنی است و هیچ بن‌بستی وجود ندارد و لذا اقدام سوم مربوط به عمل دستگاه‌های اجرایی است. این دستگاه‌ها موظف هستند مجموعه راهکارها و برنامه‌های عینی را برای مردم تشریح و با عمل به وعده‌ها این شدن را محقق کنند. در حقیقت حل مشکلات اقتصادی یا کاهش آنها نقش اصلی و محوری در ایجاد امید در جامعه و خنثی کردن آینده‌هراسی دشمنان در میان مردم دارد و خود این امر می‌تواند مشارکت بالا را در انتخابات امسال مجلس تضمین می‌کند که این امر نیاز به همت و جهاد مضاعف دستگاه‌های اجرایی دارد.      

انتهای پیام
captcha