دو گام اساسی برای مقابله با راهبرد امیدزدایی دشمن
کد خبر: 4147329
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۶
حجت‌الاسلام رهبر بیان کرد:

دو گام اساسی برای مقابله با راهبرد امیدزدایی دشمن

عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر در دستور کار قرارگرفتن راهبرد امیدزدایی در جامعه از سوی دشمنان به ویژه پس از شکست تحریم‌ها و اغتشاشات اخیر گفت: برای مقابله با این راهبرد دشمن باید از دو زاویه وارد عمل شد و آگاهی‌های مردم را تقویت کرد؛ افشای دروغ‌ها و شایعات دشمن با ارائه دستاوردها و موفقیت‌های داخلی و بیان واقعیت مشکلات و بحران‌های اقتصادی در غرب.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز و امام جمعه سابق اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره ضرورت امیدآفرینی در جامعه به منزله یک راهبرد از نگاه دین و در مقابله با راهبرد یأس‌آفرینی دشمنان گفت: امید لازمه ایمان است و در قرآن کریم امیدواری و رجاء به لطف خدا و تکیه نکردن به دیگران از جمله کفار تأکید بسیاری شده است. الان با گذشت 44 سال از انقلاب اسلامی به رغم تمامی موانع، سختی‌ها، تحریم‌ها و کارشکنی‌ها، جمهوری اسلامی ایران روز به روز قوی‌تر در صحنه‌های جهانی ظاهر می‌شود و در همین چند ماه اخیر شاهد گسترش سریع رفت و آمدها و ارتباطات بین‌المللی کشور با سایر کشورها از اقصی نقاط جهان هستیم و در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی روز به روز در ضربه زدن به ایران ضعیف‌تر شده‌اند و خودشان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. 

وی افزود: در سطح داخلی نیز این وظیفه مسئولان است که امید مردم را زنده نگه دارند و این از طریق اقدامات ملموس و تحقق عملی وعده‌ها است. امیدآفرینی تنها به شعار دادن و سخن گفتن نیست و در اینجا اقدام و عمل مسئولان اثر بسیار بیشتری دارد. وقتی مردم خدمتگزاری، اخلاص، روحیه و رفتار جهادی و ساده‌زیستی مسئولان را ببینند، قطعا نسبت به آینده امیدوار می‌شوند. 


بیشتر بخوانید:


حجت‌الاسلام رهبر اظهار کرد:‌ حتی اگر بخشی از مشکلات حل نشود، مردم اگر ببینند مسئولان همت خود را بر کاهش مشکلات اقتصادی گذاشته‌اند و نسبت به فشارهای وارده به مردم بی‌تفاوت نیستند، این را با ارزش می‌دانند و همچنان این امید در دل آنها زنده می‌ماند. 

عضو جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: البته مسئولان باید دقت کنند در این وضعیت که مردم به لحاظ اقتصادی و معیشتی ناراضی هستند، بدون پشتوانه و بدون در نظر نگرفتن منابع و امکانات وعده ندهند که این خود ایمان و امید مردم را متزلزل می‌کند. 

تأثیر اقتصاد بر بنیان‌های ایمانی جامعه

وی ادامه داد: در روایات داریم که «من لا معاش له لا معاد له»؛ کسی که در امور معیشتی خود دچار تنگنا و درماندگی است دین و ایمانش هم ضربه می‌خورد و از این منظر مسئولان این نکته را باید مدنظر داشته باشند که حل مشکلات اقتصادی، بنیان‌های فرهنگی و ایمانی جامعه را هم تقویت می‌کند و نقشه‌های دشمن را برای نابودی پایه‌های فرهنگ دینی و تغییر جهت‌گیری‌های فرهنگی مردم را در قالب عدم تمایل به ازدواج و فرزندآوری و روی آوردن به سبک زندگی منحط غربی خنثی می‌کند، لذا حل مشکلات اقتصادی آثار و برکات زیادی برای جامعه دارد که یکی از اصلی‌ترین آنها امیدآفرینی و تقویت باورهای دینی جامعه است. 

رهبر اظهار کرد: در حقیقت اینکه بخشی از جامعه از فرهنگ دینی فاصله گرفته ریشه در مشکلات اقتصادی دارد که طراحی‌های دشمن در نسبت دادن این مشکلات به دینی بودن حکومت و نظام سیاسی بر این فاصله‌گیری از آموزه‌های دینی تأثیر مضاعف گذاشته است. از این منظر امیدوار نگه داشتن مردم با عمل، خدمتگزاری، مبارزه با مفاسد اقتصادی یک راهبرد اساسی، ضرورت اجتناب‌ناپذیر اقدام ملی و دینی است و امیدواریم مسئولان با نصب‌العین قرار دادن تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی در مسیر تحقق خواست ایشان که خواست مردم است، قدم بگذارند.

امام جمعه سابق اصفهان با تأکید بر اینکه صبوری، مقاومت و نجابت ملت ایران در تحمل مشکلات از مسئولان رفع مسئولیت نمی‌کند، گفت: اتفاقاً برعکس مسئولیت مسئولان مضاعف است و باید در جهت رفع مشکلات و فشارهای اقتصادی، گرانی‌ها، بیکاری و ... تلاش ویژه انجام دهند. حامیان اصلی انقلاب و نظام همین اقشار مستضعف و محروم هستند که شهید و جانباز داده‌اند و همواره دین خود را به انقلاب و امام و رهبری ادا کرده و در سخت‌ترین شرایط در صحنه‌ها حضور پیدا کرده‌ا‌ند و خدمتگزاری مسئولان به این مردم شکر نعمت حضور در این مسئولیت‌ها است.

حجت‌الاسلام رهبر درباره نحوه مقابله با برنامه دشمن در جهت امیدزدایی با افزایش ضریب مشکلات و بزرگنمایی کوچکترین حادثه و اتفاق نامطلوب در کشور گفت: طبیعت دشمن، دشمنی کردن است و یکی از راه‌های این دشمنی، تبلیغات منفی، دروغ‌سازی، جعل خبر و شایعه‌پراکنی با هدف یأس‌آفرینی در جامعه و بدبین کردن مردم به مسئولان و کارآمدی نظام دینی است و به ویژه پس از ناکامی تحریم‌ها و اغتشاشات اخیر، این راهکار بیش از قبل مورد توجه دشمن قرار گرفته است. 

مقابله با امیدزدایی دشمن در دو جهت

وی تأکید کرد: مقابله با این نقشه‌ها نیازمند بصیرت‌افزایی و تقویت آگاهی مردم از سوی علما، خطبای نماز جمعه، دانشگاهیان و شخصیت‌های مؤثر و مقبول جامعه است و این آگاهی باید در دو جهت انجام گیرد؛ اول افشای دروغ‌ها و شایعات دشمن و نشان دادن واقعیت‌ها براساس آمار و اسناد و دوم بیان واقعیت‌‌های امروز جوامع غربی و بحران‌ها و مشکلات فراوانی که در آمریکا، فرانسه، انگلیس و سایر کشورهای اروپایی وجود دارد و امپراتوری رسانه‌ای غرب تلاش می‌کند آن را سانسور کند و نگذارد به گوش سایر مردم دنیا برسد. 

عضو جامعه روحانیت در پایان مبارز بیان کرد: مردم ما باید آگاه شوند که غربی‌ها با وجود تحت تحریم و فشار نبودن و ادعای پیشرفت‌های زیاد در حوزه‌های صنعتی و فناوری و علمی، دچار مشکلات اقتصادی و فرهنگی شدیدی هستند و مردم آن جوامع نیز نارضایتی زیادی از عملکرد دولت‌های خود دارند و اگر این را در کنار وضعیت کشور ما که سال‌های طولانی با تحریم‌ها و فشارهای حداکثری آمریکا روبروست، بگذارند و مقایسه کنند، محدودیت‌های کشور را در نظر گرفته و دچار یأس و ناامیدی نمی‌شوند. البته همانطور که گفتم همه این مسائل به معنای آن نیست که مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی شبانه‌روزی تلاش نکنند.       

انتهای پیام
captcha