نمایش‌های آیینی ایران صلح‌محور است
کد خبر: 4147502
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
هنرمند ارمنستانی:

نمایش‌های آیینی ایران صلح‌محور است

آلیس شاهمرادیان مدیر موزه «آرداک مانوکیان» در دیدار با دبیر جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی ضمن تاکید بر لزوم تولیدات مشترک نمایشی میان دو کشور یاران و ارمنستان گفت: ماهیت نمایش‌های آیینی ایران بر محور صلح استوار است.

به گزارش ایکنا به نقل از اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد جولایی، دبیر بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، با آلیس شاهمرادیان مدیر موزه «آرداک مانوکیان» و جمعی از هنرمندان ارمنستانی به‌منظور فراهم آوردن شرایط همکاری مشترک در بخش‌های مختلف جشنواره بیست‌ویکم دیدار کرد.

گریگور باباخانی، گرتا آلکسانیان، واهاگن هامبارسومیان از هنرمندان و پیشکسوتان  عرصه هنر ارمنستان و آرگین ماتوسیان، مدیر بخش فرهنگی موسسه سیپان، شاهین هوواکمیانا از هنرمندان هموطن ارمنی ایران بودند که در این دیدار حضور داشتند.

در ابتدای این دیدار، هنرمندان ارمنی ضمن دعوت از گروه‌های نمایشی ایران برای شرکت در جشنواره تئاتر ارمنستان با مضمون صلح، از برنامه‌ریزی برای حضور دو گروه نمایشی در بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی خبر دادند.

نمایش «خدایان کهن» یکی از این آثار است که پیش‌ازاین توسط هنرمندان ارمنی اجرا شده و اکنون مراحل ترجمه آن به فارسی در دست انجام است.

ماهیت نمایش‌های آیینی ایران بر محور صلح استوار است

هنرمندان تئاتر آرارات دیگر گروه نمایشی است که مراحل آماده‌سازی اجرا برای حضور جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی را مهیا می‌کند.

همکاری موزه آرداک مانوکیان در برپایی غرفه‌ای شامل لباس، ابزارآلات و دیگر اقلام نمایشی هنرمندان ارمنی در بخش جنبی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی از دیگر موارد مورد ‌بحث بود.

در این دیدار کتاب‌های «تئاتر معاصر مصر» نوشته دکتر جولایی، و کتاب «کفش‌های دانایی» نوشته گریگور باباخانیان، بین دو نویسنده با انجام یادگار نوشت این نشست تبادل شد.

بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی از ششم تا یازدهم مهر به دو ‌صورت متمرکز و غیرمتمرکز به دبیری احمد جولایی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha