شناسایی ۲۵۰ مسئله کلان در سطح سازمان بازرسی کشور
کد خبر: 4147974
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

شناسایی ۲۵۰ مسئله کلان در سطح سازمان بازرسی کشور

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کشور از شناسایی ۲۵۰ مسئله مهم و کلان در سطح سازمان بازرسی کل کشور خبر داد و افزود: در سطح کشور هر سه رئیس قوه روی این برنامه‌ها اجماع کردند

دیدار رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کشور با استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از استانداری خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام موسی فتوحی، رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کشور، شب گذشته ۲۴ خردادماه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت بدحجابی در سطح کشور، اظهار کرد: در این موضوع اگر مدیران و معلمان آموزش و پرورش و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها توجیه شده و تشویق به موقع و تنبیه درست اتفاق بیافتد این وضعیت سریع تر جمع خواهد شد. 

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کشور با بیان اینکه باید با برنامه، هدفمند، منظم و مستمر کار را پیش ببریم تا به نتیجه مطلوب برسیم، یادآور شد: در برخی استان‌ها وضعیت به لحاظ حجاب مناسب نیست،  دشمن هم در این حوزه ساماندهی شده کار می‌کند و گاهی افرادی با پوشش نامناسب در سطح شهرها تردد می‌کنند تا نوع پوشش غیرمتعارف آنان ترویج شود که این کار دستگاه‌های نظارتی و امنیتی را سخت می‌کند.

فتوحی افزود: این سنگر هم سنگر مهمی است که دشمن فکر می‌کند فتح کرده چون فتح سنگر عفاف و حجاب فتح سایر سنگرها را راحت‌تر می‌کند، لذا در این امر باید محکم ایستاد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی استان‌ها را به مناطق شش‌گانه تقسیم کرده‌ایم، گفت: یکی از مناطق مربوط به منطقه بازرسی استان‌های خراسان‌رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان و سیستان و بلوچستان به مرکزیت اداره کل بازرسی خراسان رضوی است.

به گفته وی؛ امسال برنامه‌های خوبی در سطح استان خراسان جنوبی تعریف شده که تحقق آن نیاز به کمک استانداری و مجموعه دستگاه‌های اجرایی دارد.

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کشور با اشاره به اینکه بخش عمده این برنامه‌ها سراسری است، ادامه داد: اگر آسیبی در یک موضوع شناسایی شد، در کل کشور به یک دستورالعمل و پیشنهاد تبدیل شود تا اگر در حوزه قانونگذاری یا اجرا مسئله‌ای دارد حل شود.

فتوحی افزود: طی این برنامه گزارشی جامع تولید می‌شود که اگر آسیبی وجود دارد راهکار حل آن چیست؛ بنابراین همه کشور و استان‌ها درگیر اجرای برخی از برنامه‌ها شدند که با کمک همه مجموعه دستگاه‌های اجرایی، قضایی و نظارتی در نهایت به حل آسیب می انجامد؛ پیشنهادهای سازمان بازرسی لازم الاجراست و برای عدم اجرای آن ضمانت کیفری دیده شده است.

وی از شناسایی ۲۵۰ مسئله مهم و کلان در سطح سازمان بازرسی کل کشور خبر داد و افزود: در سطح کشور هر سه رئیس قوه روی این برنامه‌ها اجماع کردند و این برنامه‌ها از ۱۵ فروردین ماه آغاز شده و اکنون در استان خراسان‌جنوبی پنج تا شش تیم نظارتی در دستگاه‌های مختلف مستقر هستند.

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کشور با اشاره به اینکه ۳۰ هیئت بازرسی در طول سال در ادارات خراسان جنوبی مستقر خواهد شد، تصریح کرد: ۳۰ آسیب قابل توجه که می‌تواند به استان و مرکز کشور کمک کند تا تبدیل به حل مسئله شود در حال اجرا است.

فتوحی با تأکید بر اینکه نحوه وصول، محاسبه و هزینه کرد حقوق دولتی معادن بررسی می‌شود، گفت: خراسان جنوبی در حوزه معادن غنی و جزو چند استان‌ برتر در این زمینه است اما حقوق معادن بسیار پایین است که ایراد قانونی دارد.

به گفته وی؛ چرا دولت از سهم قابل توجه معادن باید بهره‌ ۱۵ درصدی یا کمتر داشته باشد؛ اگر حقوق دولتی معادن درست محاسبه شود نیاز به درآمد نفتی نداریم اما اکنون در حوزه وصول حقوق دولتی معادن دچار مسئله هستیم.

فتوحی با اشاره به ماده ۲۸ قانون ارتقای سلامت اداری و ذکر این نکته که دستگاه‌های نظارتی باید در راستای تقویت دولت تلاش کنند یعنی رویکرد باید تقویت دولت در سطح استانی و ملی باشد، تصریح کرد: ما مکمل هم بوده و باید کمک کنیم تا توسعه هدفمند اتفاق بیفتد.

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کشور بیان کرد: همه داده‌های نظارتی حکایت می‌کند که وضعیت کشور در حال بهتر شدن بوده و کاهش اختلافات ایران با کشورهای منطقه و آزاد شدن برخی از پول ‌های بلوکه شده ایران و همچنین کاهش شاخص‌های بازار معاملات نشان‌دهنده این مهم است.

فتوحی با بیان اینکه فرمایش رهبر معظم انقلاب کلیدی بوده و آنچه که انگیزه را افزایش می‌دهد امید و ایمان است، افزود: رمز موفقیت نیز در همین نکات بوده و وقتی می‌توانیم نمره قبولی به خود بدهیم که مجموعه مدیران کشور درحال تلاش جهادی باشند چراکه دیگر آرام حرکت کردن پاسخگو نیست.

وی یادآور شد: فضای خوبی در خراسان‌جنوبی حاکم بوده و این دیار نسبت به سایر استان‌ها از یکپارچگی فرهنگی بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام 

انتهای پیام
captcha