رایزنی برای افزودن یک بند قرآنی به برنامه هفتم توسعه
کد خبر: 4148415
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
طی نشست نمایندگان مجلس با فعالان قرآنی انجام شد

رایزنی برای افزودن یک بند قرآنی به برنامه هفتم توسعه

نشست جمعی از اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اساتید، پیشکسوتان و فعالان قرآنی کشورمان برگزار شد و طی آن رایزنی‌های مفصلی در زمینه افزودن یک بند قرآنی به برنامه هفتم توسعه کشور انجام شد.

رایزنی برای اضافه کردن موضوعات قرآنی به برنامه هفتم توسعه

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست جمعی از اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با تعدادی از اساتید، پیشکسوتان و فعالان قرآنی کشورمان در محل کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و به منظور بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات فعالان قرآنی در مورد برنامه هفتم توسعه و سایر فعالیت‌های قرآنی کشور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر به ارائه گزارشی از عملکرد فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در دو دوره اخیر پرداخت و طرح مباحث حمایتی از فعالیت‌های قرآنی در این فراکسیون اشاره کرد.

وی یکی از برنامه‌های فراکسیون قرآن و عترت را جریان‌سازی در حوزه قرآن کریم معرفی کرد و گفت: هیچ فراکسیونی در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد که در این حد به صورت جدی، مباحث و مشکلات را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

در ادامه این جلسه که بیش از سه ساعت به طول انجامید، هر یک از حاضران در جلسه به بیان دیدگاه‌های خود در مورد عملکرد مجلس شورای اسلامی در حوزه قرآن کریم پرداخته و به اقداماتی که برای پیشبرد و توسعه فعالیت‌های قرآنی در کشور لازم است، اشاره کردند.


گزارش تصویری نشست فراکسیون قرآن مجلس با جمعی از پیشکسوتان و فعالان قرآنی


از جمله مهم‌ترین مباحثی که از سوی اکثر حاضران در این جلسه مطرح شد و یکی از موضوعات اصلی جلسه نیز بود، بحث اضافه شدن یک بند قرآنی به برنامه هفتم توسعه بود. تأکید بر توجه به حفظ قرآن کریم، چالش‌ها و مشکلاتی که مانع از تحقق مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری شده است، لزوم توجه به آموزش عمومی و بحث روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و تأکید بر توجه به تلاوت قرآن و راه‌انداختن جریان مقدس تلاوت از سوی فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی از دیگر مباحث مطرح شده از سوی حاضران در این جلسه بود.

از دیگر مباحثی که در این جلسه به آن‌ها اشاره شد، می‌توان به بی‌توجهی صدا و سیما به موضوع اطلاع‌رسانی فعالیت‌های قرآنی، بی‌خبری مردم از اقدامات قرآنی صورت‌گرفته از سوی مجلس، دولت و دستگاه‌ها، بی‌اطلاعی بسیاری از نمایندگان مجلس از وضعیت جاری فعالیت‌های قرآنی در کشور، استفاده از ظرفیت اسناد نگاشته شده در حوزه قرآن و تبدیل آن‌ها به قانون و ... اشاره کرد.

در پایان این جلسه مقرر شد با هماهنگی و همکاری ایکنا و مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی در قم، کارگروهی با حضور افراد حقیقی قرآنی و نخبگان این حوزه تشکیل شود تا در گام اول به یک جمع‌بندی واحد برای افزودن یک بند قرآنی به برنامه هفتم توسعه دست یابند و در گام‌های بعدی، مسائل و موضوعات مختلف و مبتلابه فعالیت‌های قرآنی کشور را به عنوان دستور کار به فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی ارائه دهند تا این فراکسیون پیگیر آن شود.

یادآور می‌شود در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، حسین خسروی، نماینده مردم بیرجند در مجلس یازدهم و ... حضور داشتند.

همچنین از فعالان قرآنی که در این جلسه حضور داشتند، می‌توان به سیدمحسن موسوی‌بلده؛ پیشکسوت قرآنی کشورمان، محمدعلی خواجه پیری؛ عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی، ولی یاراحمدی؛ عضو کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن، محمدحسین فریدونی؛ مشاور دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، محمدمهدی بحرالعلوم، محمد انجم‌شعاع؛ مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت(ع)، محمدرضا پورمعین؛ دبیر موقت انجمن خادمان قرآن و حجج اسلام  اجرایی؛ امام جمعه تفرش، علی تقی‌زاده؛ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، علیرضا شاهسونی؛ مدیر مؤسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س)، محمدصادق حق شناس؛ مدیر مؤسسه قرآن‌پژوهان، حمیدرضا لیمویی؛ رئیس دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین و علی مقنی؛ مدیر اداره قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه و نیز اسماعیلی؛ از فعالان قرآنی زنجان و محمدحسین حسنی؛ رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا اشاره کرد.

مشروح این گزارش متعاقباً منتشر می‌شود.

انتهای پیام
captcha