اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه همدان
کد خبر: 4148645
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۷

اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه همدان

معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان از برگزاری طرح نشاط معنوی همزمان با ایام تابستان در بقاع متبرکه این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی معاون امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدانحجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یکی از راهکارهای مؤثر در ایجاد آرامش و سلامت روانی خانواده و جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، از این‌رو اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان در راستای پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان طرح تابستانی نشاط معنوی را در بقاع متبرکه برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی از نیمه دوم تیرماه در ۳۵ بقعه متبرکه همدان برگزار می‌شود، گفت: این طرح امسال نیز مانند سنوات گذشته با همکاری مراکز افق و بهره‌گیری از فضای معنوی بقاع متبرکه، در سطح امامزادگان و بقاع اجرا می‌شود.

حسنیی افزود: هدف از اجرای این طرح تعمیق باورهای دینی و ترویج معارف اسلامی با استفاده هوشمندانه از ظرفیت اوقات فراغت دانش‌آموزان، استفاده از ابزارهای روز و روش‌های جذاب همانند ظرفیت فضای مجازی و ارتباط‌گیری مؤثر، زمینه‌سازی تربیت نسل جوان و نوجوان جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق و مهارت‌افزایی و توانمندسازی دانش‌آموزان در کلاس‌های طرح نشاط معنوی است.

معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: طرح نشاط معنوی، 14 تیرماه شروع و تا اواخر مردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت که مخاطبان این طرح دانش‌آموزان رده سنی 8 تا ۱۸ سال هستند. کلاس‌های این طرح شامل آموزش قرآن در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن کریم، احکام، نقاشی و کلاس‌های مهارتی  ویژه دختران شامل کلاس‌های هنری خیاطی، گلدوزی و... است.

حسینی با بیان اینکه تعداد ۳۵ مربی مجرب و مبلغ بومی و اعزامی با این طرح همکاری دارند، اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های اردویی و تفریحی و تجلیل از برترین‌ها از جمله برنامه‌های طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه همدان است.

انتهای پیام
captcha