مدیران مدارس حق تغییر کاربری نمازخانه‌ها را ندارند
کد خبر: 4148978
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۱
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی:

مدیران مدارس حق تغییر کاربری نمازخانه‌ها را ندارند

سیدعلیرضا موسوی نژاد، گفت: نمازخانه مدارس محل تربیت اسلامی، تقویت مهارت‌های اجتماعی و اعتقادی دانش آموزان و فضایی برای ایجاد نشاط معنوی آنان است از این رو مدیران مدارس حق تغییرکاربری این اماکن را ندارند.

سومین نشست شورای قرآن، عترت و نماز خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از  خراسان‌جنوبی، سیدعلیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، صبح امروز، 30 خردادماه در سومین نشست شورای قرآن، عترت و نماز این اداره‌کل که به‌منظور تشریح  فعالیت‌ها و برنامه‌های دهه ولایت و امامت برگزار شد، گفت: رونق هرچه بیشتر نمازخانه‌های مدارس، امری الزامی برای اسلامی شدن جامعه است.

وی از تصویب نهضت زیباسازی نمازخانه‌های مدارس در شورای پروژه استان خبر داد و بیان کرد: با همکاری اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی، ۳۲ هزار مترمربع فضای نمازخانه‌های مدارس استان مرمت، رنگ‌آمیزی و مفروش به فرش‌های محرابی می‌شوند که تحقق این مهم مستلزم ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: نمازخانه مدارس محل تربیت اسلامی، تقویت مهارت‌های اجتماعی و اعتقادی دانش‌آموزان و فضایی برای ایجاد نشاط معنوی آنان است، از این‌رو مدیران مدارس حق تغییر کاربری این اماکن را ندارند.

موسوی‌نژاد از قرآن، عترت و نماز به‌عنوان سه منشور نورانی نظام تعلیم و تربیت یاد کرد و ضمن تأکید بر اهمیت برگزاری جلسات شورای قرآن، عترت و نماز ادامه داد: مهم‌ترین رسالت خادمان نظام تعلیم و تربیت در دهه امامت و ولایت، تبیین موضوع غدیر، مسئله ولایت و تبلیغ فضایل حضرت علی(ع) است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان‌جنوبی تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها، افزایش نشاط و شادابی، عمق‌بخشی به معرفت دینی دانش‌آموزان و توجه به پیام اصلی غدیر که همان موضوع ولایت است، را در اجرای برنامه‌های این دهه ضروری دانست و بیان کرد: در دهه امامت و ولایت بیش از ۲۰ برنامه محوری در آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: برگزاری جشن غدیر و تکریم سادات، برگزاری پویش نبی(ص)، عاشق علی(ع)، برگزاری دوره آموزشی نهج‌البلاغه ویژه فرهنگیان استان، برگزاری مسابقات ورزشی، تولیدمحتوا پیرامون غدیر در بستر شاد، برپایی جشن‌های غدیر در پایگاه‌های اوقات فراغت و مراکز دارالقرآن با مشارکت تشکل‌ها و هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی و آغاز برنامه اذان عشق در مرکز، شهرستان‌ها و مناطق استان، از مهم‌ترین این برنامه‌ها به‌شمار می‌روند.

به گفته موسوی‌نژاد در حال حاضر ۱۶۰ طرح آموزشی، پرورشی و تربیتی در شهرستان‌ها و مناطق بهارستان علم و ادب در دست اجرا و احداث است.

انتهای پیام
captcha