برگزاری مراسم روز عرفه و نماز عید قربان در هامبورگ
کد خبر: 4150600
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

برگزاری مراسم روز عرفه و نماز عید قربان در هامبورگ

مراسم روز عرفه و اقامه نماز عید قربان به همت مرکز اسلامی هامبورگ در این مرکز برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم روز عرفه و نماز عید قربان در هامبورگبه گزارش ایکنا، مرکز اسلامی هامبورگ اعلام کرد مراسم قرائت دعای عرفه فردا چهارشنبه، 28 ژوئن برابر با 7 تیرماه از ساعت 18:30 دقیقه به وقت محلی در مرکز برگزار می‌شود.

همچنین نماز عید قربان پنج‌شنبه، 29 ژوئن برابر با هشتم تیر ساعت 9:30 دقیقه بامداد در این مرکز اقامه خواهد شد و مؤمنان و مسلمانان در این مراسم حضور خواهند یافت.

گفتنی است؛ فردا چهارشنبه براساس تقویم ملی جمهوری اسلامی ایران روز عرفه است و شیعیان بسیاری در این روز با زائران سرزمین وحی همنوا شده و به قرائت دعای عرفه امام حسین(ع) می‌پردازند.

روز عرفه مصادف با روز نهم ذی‌حجه در تقویم اسلامی، یکی از مقدس‌ترین روزها در تقویم اسلامی و دومین روز از سفر حج است و روز بعد از آن اولین روز از تعطیلات بزرگ اسلامی عید قربان است. در سحرگاه این روز، زائران مسلمان از منا به یک دامنه تپه و دشت مجاور به نام کوه عرفه و دشت عرفه راه می‌یابند.

همچنین عید قربان (Eid al-Adha) برابر با روز دهم ذی حجه از اعیاد بزرگ اسلامی به شمار می‌رود؛ در این روز حجاج اعمال عید قربان از جمله قربانی‌کردن را در سرزمین منا به جا می‌آورند.

انتهای پیام
captcha