برگزاری رویدادهایی همچون غدیر برای شیعیان ضرورت و تکلیف است
کد خبر: 4152216
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱

برگزاری رویدادهایی همچون غدیر برای شیعیان ضرورت و تکلیف است

بخشدار سرولایت نیشابور برگزاری جشن‌ها و گرامی‌داشت رویدادهای مهمی همچون غدیر و دهه ولایت و امامت را برای تمامی شیعیان یک ضرورت و تکلیف دانست.

باقر صدیقی، بخشدار سرولایت شهرستان نیشابوربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، باقر صدیقی، بخشدار سرولایت شهرستان نیشابور، امروز 12 تیرماه، در جلسه ستاد مناسبت‌ها که ویژه جشن‌های عید سعید غدیر، با حضور رئیس اداره بهزیستی این شهرستان، برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن دهه ولایت و امامت، اظهار کرد: برگزاری جشن‌ها و گرامی‌داشت رویدادهای مهمی همچون غدیر و دهه ولایت و امامت برای تمامی شیعیان یک ضرورت و تکلیف است.

وی همچنین با اشاره به ضرورت توجه و نگاه به گروه‌ها و جوامع مختلف پیرامون زندگی همگی انسان‌ها، بیان کرد: پیگیری وضعیت معیشتی، مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی، توجه و تقویت مراکز اقامتی، بهبود و بازتوانی معتادین به لحاظ شرایط جغرافیایی منطقه مهم و ضروری است.

نماینده عالی دولت در سرولایت نیشابور بر ضرورت توجه به این مهم تأکید و تصریح کرد: برای تحقق اهداف، تأمین و بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی افراد تحت حمایت از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود. شناسایی و اولویت‌بندی ارائه خدمات به افراد محروم و نیازمند و حمایت از آن‌ها از جمله برنامه‌های اصلی مجموعه دولت است.

علی صدر رئیس اداره بهزیستی نیشابور نیز در این مراسم با تشکر از بخشدار و اعضای شورای اداری بخش سرولایت، ابراز کرد: خوشبختانه در بخش سرولایت به لحاظ جمعیتی کمترین مددجوی تحت حمایت را داریم که به نسبت جمعیتی در دهستان برزنون این تعداد فراوانی بیشتری دارد.

وی افزود: قریب ۲۰۰ نفر مددجوی مستمری‌بگیر در بخش سرولایت از خدمات این اداره بهره‌مند می‌شوند که از طریق بخش خصوصی و تحت نظارت ما با عنوان مرکز مثبت زندگی به امورات رسیدگی می‌شود. بهزیستی سازمانی مشارکت‌جو است و انواع خدمات مشاوره‌ای و حمایتی را برای جامعه هدف انجام می‌دهیم.

رئیس اداره بهزیستی نیشابور با تأکید بر برگزاری برنامه‌هایی در راستای روحیه‌بخشی و ایجاد نشاط اجتماعی، بیان کرد: در طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه (CBR) ما به مددجویان مراجعه داریم و با تشکیل صندوق‌های حمایتی شامل انواع تسهیلات کارگشایی می‌توانیم اشتغال و کارآفرینی را برای این گروه خدمات‌رسانی کنیم.

در پایان جلسه، اجرای ۲ مراسم شاخص و ویژه در محل سالن شهید پاسبان چکنه در روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه و در روستای برزنون در روز جمعه مورخ ۱۶ تیرماه با اجرای برنامه‌های شاد و مفرح مصوب شد.

همچنین اجرای جشنواره غذاهای سنتی و برپایی نمایشگاه توانمندی‌های مددجویان و استفاده از هنرمندی این عزیزان از جمله برنامه‌های جانبی این ویژه برنامه‌ها خواهد بود.

انتهای پیام
captcha