سازمان ملل برای جلوگیری از نسل‌کشی در جنین فوراً اقدام کند
کد خبر: 4152426
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
شورای مشورتی سازمان‌های اسلامی مالزی:

سازمان ملل برای جلوگیری از نسل‌کشی در جنین فوراً اقدام کند

شورای مشورتی سازمان‌های اسلامی مالزی در بیانیه‌ای از سازمان ملل متحد خواست برای جلوگیری از تکرار فاجعه صبرا و شتیلا و نسل‌کشی فلسطینیان در جنین فوراً اقدام کند.

به گزارش ایکنا از مالزی،  شورای مشورتی سازمان‌های اسلامی مالزی درباره جنایات رژیم صهیونیستی در جنین بیانیه‌ای صادر کرد که نسخه‌ای از آن در اختیار ایکنا قرار گرفته است. متن این بیانیه بدین شرح است:
ما حملات هوایی اخیر و کشتار مداوم جنین در اراضی اشغالی کرانه باختری  را که منجر به کشتار و زخمی شدن فلسطینیان توسط نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل(IOF) شده است محکوم می‌کنیم.
 
ما شاهدیم که این عملیات خونین با رضایت آمریکا و سکوت دولت‌های عرب انجام می‌شود. ایالات متحده در این تجاوز شریک است زیرا کاری برای متوقف کردن قتل عام انجام نمی‌دهد. نیروهای اسرائیلی در عملیات هوایی و زمینی که شامل حمله موشکی بود به اردوگاه آوارگان جنین حمله و ده‌ها نفر را مجروح کردند.
 
ما نمی‌توانیم نبرد جنین را که در اردوگاه آوارگان جنین در کرانه باختری در 1 تا 11 آوریل 2002 به عنوان بخشی از به اصطلاح عملیات سپر دفاعی انجام شد و طی آن بیش از 50 فلسطینی کشته شدند و صدها خانه ویران شد فراموش کنیم. 
 
حمله اخیر که با حملات هوایی توأم بود، تکرار یکی دیگر از کشتارهای دسته جمعی فلسطینیان توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل (IOF) است. این یک قتل عام دیگر است که اردوگاه پناهندگان را به میدان کشتار تبدیل کرده است. 
 
به گفته ساکنان و مقامات، یک حمله گسترده در حال انجام است که حداقل 9 فلسطینی در آن به شهادت رسیده‌اند. این اولین باری است که نیروهای اشغالگر اسرائیل به بهانه سرنگونی مبارزان مقاومت فلسطین به کرانه باختری حمله هوایی انجام می‌دهد.
 
الجزیره همچنین از حضور 150 خودروی زرهی و حدود 1000 سرباز از نیروهای ویژه و ارتش اسرائیل و همچنین اطلاعات عمومی، پلیس و پلیس مرزی این رژیم در این عملیات خبر داد. طبق گزارش‌های رسانه‌ها، اسرائیل جنین را محاصره کرده و عملیات تخریب خانه‌ها در حال انجام است.
 
 شهرک‌نشینان اکنون به شدت در حال ایجاد شهرک‌های جدید در یک کمپین مداوم اشغال زمین‌های فلسطینی هستند. مقاومت فلسطینیان را نمی‌توان خشونت تلقی کرد. اقدام دفاعی مشروع است زیرا اسرائیل متجاوز است. این یک حمله علنی علیه اردوگاه بی‌دفاع پناهندگان فلسطینی است. وقتی که شهرک‌نشینان با حمایت نیروهای اشغالگر برای نابودی فلسطینیان اقدام می‌کنند فلسطینی‌ها چه کار دیگری می‌توانند انجام دهند؟ مبارزان فلسطینی مقاومت، حق دفاع از سرزمین فلسطین را دارند.
 
ما از سازمان ملل می‌خواهیم که فوراً مداخله کند. محکوم کردن صرف کافی نیست. شورای امنیت سازمان ملل باید برای توقف کشتار جنین تشکیل جلسه دهد. ورودی کمپ پناهندگان باید باز شود تا نهادهای بشردوستانه بتوانند به مجروحان کمک کنند. نمی‌توان اجازه داد که حادثه صبرا و شتیلا در سال 1982 تکرار شود. پناهندگان بی‌دفاع اکنون در محاصره هستند و احتمال خونریزی بیشتر اجتناب ناپذیر است. ما اکنون با یک اقدام نسل‌کشی از سوی اسرائیل و شهرک نشینان صهیونیست روبرو هستیم.
 
سکوت و انفعال جامعه جهانی در این تجاوز وقیحانه قابل درک نیست. هیچ واکنشی از سوی سازمان ملل انجام نشده است تا اسرائیل را در دادگاه بین‌المللی وادار به پاسخگویی کند. ما از کشورهایی که در همبستگی با فلسطینی‌ها ایستاده‌اند می خواهیم که دیگر منتظر نمانند. عزم لازم برای پایان دادن به 75 سال اشغال باید ایجاد شود. جنبش بین‌المللی برای فلسطین آزاد باید به طور مؤثر بسیج شود. تشکیل یک کشور دموکراتیک فلسطینی تنها گزینه است.
 
محمد عزمی عبدالحمید
رئیس MAPIM
انتهای پیام
captcha