تقویت فرهنگ قرآنی؛ راه مقابله با هتک حرمت قرآن
کد خبر: 4152509
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱
موسوی‌بلده بیان کرد:

تقویت فرهنگ قرآنی؛ راه مقابله با هتک حرمت قرآن

پیشکسوت قرآنی کشورمان گفت: راه مقابله با هتک حرمت‌ قرآن تقویت فرهنگ قرآنی است، باید به صورتی عمل کنیم که سواد قرآنی مردم بالا برود تا از این طریق بتوانیم از دین و آرمان‌های خودمان جانانه دفاع کنیم.

سیدمحسن موسوی‌بلده پیشکسوت قرآنی کشور

سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد هتک حرمت قرآن کریم در کشور سوئد و وظیفه مسلمانان بیان کرد: برگزاری تجمع و صدور بیانیه کمترین کاری است که می‌توان در دفاع از قرآن کریم انجام داد.

وی افزود: جواب چنین هتک حرمتی حتماً نباید به شیوه خود آنها باشد به نحوی که همچون هتاکان بخواهیم رفتار و صحبت‌های تندی داشته باشیم. مجریان این کار، از روی استیصال مرتکب چنین اقدام جنون‌آمیزی شده‌اند و خودشان هم می‌دانند که برای تشفی خاطر خود دست به چنین اعمالی زده‌اند. 

این پیشکسوت قرآنی کشورمان با تأکید بر اینکه هتاکان به قرآن اگر می‌توانستند نوع دیگری از برخورد با اسلام و مسلمانان داشته باشند، حتماً همان کار را انجام می‌دادند، تصریح کرد: اگر هتاکان به قرآن می‌توانستند به شیوه دیگری عمل جنون‌آمیز خود را اجرایی کنند، هیچ وقت عمل وقیحانه قرآن‌سوزی انجام نمی‌دادند و لذا این کارها را از روی استیصال انجام می‌دهند.

تقویت فرهنگ قرآنی راه مقابله با هتک حرمت قرآن

موسوی‌بلده افزود: این هتاکان با چنین عملی باعث می‌شوند، اگر مردم و مسلمانان را خواب غفلت نسبت به قرآن کریم فراگرفته باشد، از این غفلت و خواب بیدار شوند. 

وی بیان کرد: آنها با کارهایی از این دست، اتفاقاً باعث تقویت اسلام شده‌اند. وقتی این کار را می‌کنند باعث بیداری هرچه بیشتر مردم مسلمان می‌شوند و از این نظر همین که اعلام کنیم بیدار هستیم و نمایش خیابانی و حضور در صحنه داشته باشیم، خوب است.

صاحب اثر ماندگار حلیةالقرآن با اشاره به اینکه باید با کارهای فرهنگی پاسخ فعالیت‌های ضد فرهنگی را داد، گفت:‌ اولین کار فرهنگی این است که از دشنام دادن متقابل خودداری کنیم. اگر آنها دشنام بدهند و ما هم همان را بگوییم شبیه آنها خواهیم شد و هیچ نوع اثری هم نخواهد داشت، ما به جای دشنام دادن باید بگوییم «زنده باد اسلام». مطمئن باشید با توهین متقابل به جایی نمی‌رسیم، پس بهتر است ادب، آرامش، متانت،‌ قرار و استقرار خودمان را حفظ کنیم. 

موسوی‌بلده اظهار کرد: این کار می‌تواند از سوی بزرگان جامعه و از طریق ارائه سخنرانی‌های عالمانهِ بدون توهین و غیر احساسی انجام شود. در مورد حکومت هم، مسئولان وظیفه دارند در سطح سیاسی این موضوع را پیگیری کنند.

این پیشکسوت قرآنی کشورمان تصریح کرد: امیدوارم این حرکات باعث شود اگر خواب هستیم، از این غفلت بیدار شویم و بیشتر به قرآن فکر کنیم و بیشتر به این فکر کنیم که ما مسلمانان نه با حرف و شعار، بلکه با عمل می‌گوئیم قرآن زنده است و آتش‌زدنی نیست. 

وی در پایان بیان کرد: برای مقابله با چنین تحرکاتی باید کاری کنیم، فرهنگ قرآنی تقویت شود، باید به صورتی عمل کنیم که سواد قرآنی مردم بالا برود تا از این طریق بتوانیم از کشور و دین و آرمان‌های خودمان جانانه دفاع کنیم.

انتهای پیام
captcha