اولین دوره مجازی درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه ایلام برگزار شد
کد خبر: 4152869
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

اولین دوره مجازی درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه ایلام برگزار شد

معاون آموزشی حوزه علمیه ایلام گفت: اولین دوره آموزشی درس خارج فقه و اصول این حوزه به‌صورت مجازی برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی اصغر بسطامی معاون آموزشی حوزه علمیه ایلامحجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر بسطامی، معاون آموزشی حوزه علمیه استان ایلام در گفت‌وگو با ایکنا از ایلام با بیان اینکه اولین دوره آموزشی درس خارج فقه و اصول ویژه برادران طلبه این حوزه به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: در این دوره مجازی، مطالب به‌صورت غیر برخط بر روی سامانه‌ای که به همین منظور طراحی شده است، بارگذاری شده و طلاب به‌صورت روزانه با حضور در این دوره، مطالب درسی را دریافت کردند.

وی افزود: مطالب دروس به‌گونه‌ای در این سامانه تخصصی بارگذاری شده‌ است که هیچ طلبه‌ای بدون حضور در درس یک روز، قادر به دریافت مطالب روز بعد نخواهد بود و به این صورت طلاب ملزم به استماع کلیه مطالب درسی بوده و بعد از اتمام دوره استماع، باید تقریرات درسی را مکتوب کنند.

معاون آموزشی حوزه علمیه ایلام ادامه داد: پس از نگارش تقریرات توسط طلاب که در واقع یادداشت‌برداری‌های روزانه طلاب از مطالب درسی ارائه شده است، این تقریرات در پایان دوره توسط حوزه علمیه ایلام مورد بررسی قرار گرفته و تأیید شده و حضور و استماع دروس نیز به تأیید حوزه ایلام رسیده است و آزمون نهایی نیز توسط اساتید ممتحن که از قم اعزام می‌شوند به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه حضور طلاب در اولین دوره درس خارج فقه که در 100 جلسه برگزار شد، به پایان رسیده است، گفت: هم‌اکنون در مرحله بررسی تقریرات طلاب هستیم و پس از پایان این فرآیند اساتید ممتحن که جزو اساتید تراز اول حوزه کشور هستند از قم به ایلام آمده و از شرکت‌کنندگان در این دوره آزمون خواهند گرفت.

بسطامی تعداد طلاب شرکت‌کننده در اولین دوره درس خارج فقه استان را 51 نفر از برادران طلبه اعلام و بیان کرد: کلیه این روحانیون حائز شرایط شرکت در دوره بوده و پایه 10 حوزه را به‌ اتمام رسانده‌اند.

وی از مزایای برگزاری جلسات درس خارج فقه به‌صورت مجازی به امکان گذراندن آن در محل زندگی طلاب اشاره و اظهار کرد: پیش از این طلاب مجبور بودند برای گذراندن این دوره به قم نقل مکان کنند و بسیاری از طلاب فاضل با استعداد به علت عدم امکان عزیمت به قم از حضور در کلاس دروس خارج فقه و اصول محروم بودند.

انتهای پیام
captcha