آتش‌زدن قرآن نشانه دوری از تمدن است
کد خبر: 4152909
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
حجت‌الاسلام مهدی‌پور:

آتش‌زدن قرآن نشانه دوری از تمدن است

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی‌پور، استاد درس خارج حوزه علمیه، در واکنش به اهانت به قرآن کریم در سوئد، تاکید کرد: غیر از مسئله قداست قرآن و اینکه به 2 میلیارد مسلمان اهانت شده است، چنین موضوعی به معنای بی‌فرهنگی است آن هم در کشوری که ادعای تمدن دارد.

علی اکبر مهدی پورحجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر مهدی‌پور، استاد درس خارج حوزه علمیه در گفت‌وگو با ایکنا ضمن محکوم‌کردن اهانت به قرآن کریم در سوئد، گفـت: اهانت به قرآن تا حدودی به کاهلی و تنبلی ما برمی‌گردد و نباید شرایط به جایی برسد که عده‌ای در دنیا به خود اجازه دهند به صورت عیان و آشکارا این جنایت را انجام دهند و اگر مسلمین هوشیار و آگاه بودند نوبت به این مسائل نمی‌رسید.

وی افزود: اینکه آشکارا در گوشه‌ای از دنیا و با حمایت دولت یک کشور و در جلوی رسانه‌ها قرآن را آتش بزنند و فیلم آن را پخش کنند،  مسئله عجیبی است؛ قرآن جای خود؛ اساساً سوزاندن کتاب، جنایت است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: معاویه روزی نامه حضرت علی(ع) را می‌خواند و از او پرسیدند که چه می‌خوانی و پاسخ داد نامه علی(ع) را و وقتی به او گفتند آن را بسوزان با همه خباثت و شقاوتی که داشت گفت مگر علم را می‌سوزانند؟ غیر از مسئله قداست قرآن و اینکه به 2 میلیارد مسلمان اهانت شده است، چنین موضوعی به معنای بی‌فرهنگی است آن هم در کشوری که ادعای تمدن دارد.

وی تاکید کرد: در یک کشور متمدن کتابی را که دو میلیارد طرفدار دارد آتش بزنند خیلی عجیب است و آن هم به شکلی که ایجاد تنفر می‌کند و البته در همه دنیا و جهان اسلام، این کار محکوم شد و آنها عقب‌نشینی می‌کنند ولی باید رفتار مسلمین طوری باشد که کسی جرئت نکند چنین جنایتی را انجام دهد.

انتهای پیام
captcha