مسئولان زمینه قرآنی شدن جامعه را فراهم کنند
کد خبر: 4153448
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰

مسئولان زمینه قرآنی شدن جامعه را فراهم کنند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: مسئولان تکلیف دارند که در حوزه فعالیت‌های قرآنی عرصه‌ها را بگشایند و زمینه را برای مردم فراهم کنند تا سر سفره قرآن بنشینند؛ همچنین همه وظیفه داریم عرصه را برای قرآنی شدن جامعه فراهم کنیم.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، ۱۷ تیرماه در مراسم افتتاحیه دوره توانمندسازی شبکه آموزش قرآن کریم چهارمحال‌وبختیاری که با حضور ۴۰۰ نفر از قرآنیان در مهدیه مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد با ابراز خرسندی از حضور در جمع ارزشمند و نورانی جامعه قرآنی استان که فرزندان اسلام هستند، اظهار کرد: قرآنیان در عرصه‌های مختلف در کشور فعال و باانگیزه و درخشان هستند و آنان قدر امروز خود را که به برکت انقلاب اسلامی برایشان فراهم شده تا با قرآن کریم مأنوس باشند، به نیکی می‌دانند.

وی با ذکر اینکه قرآنیان قدردان و شکرگزار نعمت با قرآن بودن را خوب می‌دانند، ادامه داد: آنان تحت تأثیر القائات مسموم دشمنان و بدخواهان قرار نمی‌گیرند و این نعمت بزرگی برای جامعه و خانواده‌هاست.

نکونام با قدردانی از همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی و به‌ویژه اداره امور قرآنی استان و تدارک دوره توانمندسازی قرآنیان چهارمحال‌وبختیاری در مشهد مقدس که ظرفیت خوبی برای جامعه قرآنی استان است، گفت: مسئولان تکلیف دارند که در حوزه فعالیت‌های قرآنی عرصه‌ها را بگشایند و زمینه را برای مردم فراهم کنند تا سر سفره قرآن بنشینند و همه ما وظیفه داریم عرصه را برای جامعه فراهم کنیم.

امام‌ جمعه شهرکرد رویکرد آموزشی قرآن در این اردوی توانمندسازی مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: فرصت خوبی فراهم است تا افراد لحظه به لحظه از محضر قرآن کریم استفاده و نکات قرآنی را درک کنند و با مصحف شریف انس بگیرند. 

وی تمسک به قرآن کریم را تنها راه سعادت و کمال دانست و توضیح داد: اگر در محضر قرآن باشیم خدا را خوب خواهیم شناخت، به معرفت نبوت می‌رسیم و به معاد باورمند می‌شویم، دوستان و دشمنان را می‌شناسیم و وظایف خود را به خوبی انجام خواهیم داد.

نکونام در پایان گفت: قرآن تا ابد معجزه زنده و همیشه پویاست و ختم تمام کتاب‌های آسمانی می‌باشد که توسط خاتم الانبیا(ص) به دست ما رسیده است؛ هیچ‌کس نتوانسته و نخواهد توانست که مانند این معجزه پیامبر(ص) بیاورد و مهم‌تر آنکه به تصریح قرآن هیچ‌کس نمی‌تواند به قرآن آسیب بزند. 

انتهای پیام
captcha